گراهام:استیضاح ترامپ حزب جمهوری‌خواه را از بین می‌برد

لیندسی گراهام روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز،  برگزاری محکمه استیضاح ترامپ پس از دوره ریاست جمهوری را بی‌فایده دانست و خواستار آن شد که جو بایدن رئیس جمهوری منتخب با یک تماس تلفنی، به آن پایان دهد.

وی خطاب به جمهوری‌خواهان که برخی از آنها با محاکمه ترامپ موافقت دارند، گفت: اگر ما استیضاح غیرقانونی دونالد ترامپ را پس از پایان کار او بپذیریم ، حزب را از بین می‌برد.

این سناتور جمهوری‌خواه درباره احتمال مطرح شده برای عفو مجرمان یورش ۱۷ دی ماه به کنگره آمریکا هم اظهار کرد: هرگونه بخشش احتمالی برای افرادی که در آشوب شرکت داشتند، میراث رئیس جمهوری ترامپ را لکه دار می‌کند.

این سناتور کارولینای جنوبی ادامه داد هرکسی که در شورش منجر به کشته شدن پنج نفر شد، دخیل بوده است، مقررات کنگره را نقض کرده و باید به طور کاملا قانونی، مورد پیگرد قرار گیرد.

گراهام تاکید کرد: شما امنیت کنگره را نقض کردید، جلسه مشترک کنگره را قطع و سعی کردید که ارعاب و حمله کنید، باید به طور کامل تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: عفو این افراد اشتباه است ، من فکر می‌کنم باعث خراب شدن رئیس جمهوری ترامپ می شود و امیدوارم که ما از این مسیر حرکت نکنیم.

رئیس فعلی کمیته قضایی آمریکا تصریح کرد: ترامپ "مهمترین چهره" در حزب جمهوریخواه است.

گراهام همچنین از سخنرانی ترامپ که ​​مردم را برای رفتن به ساختمان کنگره و آنچه تشویق قانونگذاران برای اعتراض به نتایج انتخابات خواند، دفاع کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.