افزایش بی‌سابقه خشونت مسلحانه در لس‌آنجلس

«میشل مور»، رئیس اداره پلیس لس‌آنجلس واقع در ایالت کالیفرنیا با انتشار پیامی در توئیتر از افزایش خشونت مسلحانه در این شهر خبر داده است.

میشل مور در پیام خود نوشته تنها در هفته اول سال جاری میلادی (۲۰۲۱)، ۵۹ نفر قربانی تیر‌اندازی‌ها در جنوب شهر لس‌آنجلس شده‌اند که این تعداد طی همین بازه زمانی در سال گذشته ۷ مورد گزارش شده بود. 

رئیس اداره پلیس لس‌‌آنجلس در این خصوص نوشت: «ادامه موج خشونت مسلحانه در جنوب لس‌آنجلس طی دو هفته اول سال جاری. [امسال] در مقایسه با ۷ مورد سال گذشته، ۵۹ نفر قربانی تیر‌اندازی شده‌اند. مأموران پلیس ۱۰۵ نفر را با سلاح گرم دستگیر‌ کرده‌اند و ۱۳۰ سلاح گرم نیز از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری شده‌اند.»

وی در ادامه به طور تلویحی از مقام‌های منتخب آمریکایی برای این منظور کمک خواست و نوشت: «گروه‌های میانجی در تلاش هستند، اما ما به جوامع و مقامات منتخب نیازمندیم.»

این در حالی است که اداره پلیس شهر لس‌آنجلس با حساب رسمی خود در توئیتر پیامی را منتشر کرد و از ۶۸ مورد تیر‌اندازی طی دو هفته اول سال ۲۰۲۱ خبر داد که از میان آنها، ۲۴ نفر کشته شده‌اند.

اداره پلیس لس‌آنجلس همچنین نوشت که این دو رقم نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، به گونه‌ای که آمار ۶۸ مورد تیر‌اندازی طی ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

در پایان نیز آمده است: «این مسئولیت مشترک ماست تا جلوی این خشونت‌های بی‌معنی را بگیریم.»

این آمار در حالی اعلام شده که به گفته مرکز «آرشیو خشونت با سلاح گرم» در آمریکا، تا یکم دسامبر سال گذشته میلادی بیش از ۱۷۴۰۰ مورد قتل و بیش از ۳۶ هزار مورد جراحت با سلاح گرم در این کشور ثبت شد. از این میان ۱۲۸۹ مورد در دفاع از خود، ۲۰۴۳ مورد تیراندازی غیرعمدی و ۵۸۷ مورد تیراندازی کور بوده است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مسلحانه در سراسر این کشور منجر می‌شود که برخی نیز جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که کنگره آمریکا نیز اقدامی برای محدود کردن حمل سلاح صورت نداده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.