فوتی های زیر خط 100 نفر، مبتلایان در مرز 6 هزار نفر

تحلیل رفتار 3 متغیر کرونایی در دی ماه

کدخبر: ۳۸۶۸۸۱
نوسان آماری کرونا در دی ماه شمار فوتی ها را به پایین تر از 100 نفر رساند، این در حالی است که نوسانات در متغیر ابتلای روزانه در این ماه آمار را درحد 6 هزار نفر ثابت نگه داشته است.
تحلیل رفتار 3 متغیر کرونایی در دی ماه

به گزارش اقتصادنیوز، روند آماری 3 متغیر کرونایی کشور در دی ماه مسیری نوسانی را ثبت کرده اند. دراین میان شمار فوتی‌های روزانه و بستری ها در عین رفتار نوسانی، روندی کاهشی داشت و میزان مبتلایان روزانه به کرونا با وجود افت و خیز آماری خود در این ماه همواره بالاتر از 5 هزار و 500 نفر ثبت شده اند.

کرونا

نوسان در آمار مبتلایان روزانه به کرونا

در آخرین روز دی ماه آمار مبتلایان به کرونا به 5 هزار و 917 نفر رسید. این آمار پس از 4 روز که روند ابتلا نزولی بوده است در حد 2 درصد افزایش پیدا کرده است.

مقایسه آمار ابتلای به کرونا در تمام روزهای نخستین ماه زمستانی کشور نشان از روندی نوسانی در این آمار داشته است.

بالا و پایین شدن های آماری در میزان مبتلایان به کرونا همواره مشهود بوده است. در پاره ای از ایام کرونایی در دی ماه شاهد روندی صعودی بوده و در برخی روزها نیز روندها، نزولی ثبت شده‌اند.  

اما در مورد میانگین این متغیرها نمی توان این گونه اظهار نظر کرد. نمودار روند ابتلای کرونا در این ماه نشان می دهد که با وجود نوسانات هفتگی اما همواره حد این متغیر بالاتر از 5 هزار  و 500 نفر بوده است. نکته مهم دیگر آن است که شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران غالبا حول محور 6 هزار نفر نوسان داشته است.

به عبارت دیگر با وجود کاهش ها و افزایش‌های مقطعی کرونا در دی ماه اما نمی‌توان گفت که در این ماه شاهد رشد یا افت متغیر ابتلا بوده ایم. بلکه همواره در حد 6 هزار نفر ثابت بوده است.

کرونا

نوسان فوتی های روزانه کرونا

شمار جانباختگان روزانه بر اثر بیماری کرونا در کشور روندی نزولی داشته است. در این خصوص متغیر فوتی های روزانه در کشور در روز 30 دی ماه به 87 تن رسید که نسبت به روز قبل 4 نفر افزایش پیدا کرده است.

نمودار روند فوتی های روزانه نشان می‌دهد که باوجود نوسانات در این متغیر اما محور این نوسان‌ها روندی نزولی داشته به طوری که 14 روز در این ماه میزان فوتی ها پایین تر از 100 تن ثبت شده است.

متغیر مهم دیگری که در این ماه روندی نوسانی را به ثبت رساند میزان بستری های روزانه این بیماری بود.

تفاوت روندها در بستری و فوتی ها

میزان بستری های روزانه در این ماه از حدود هزار نفر با نوسانات پی در پی اکنون به محدوده  500 نفر رسیده است.

محور نوسانات بستری نیز مانند میزان مرگ و میر در مسیری کاهشی قرار دارد اما دقت در آمار این دو متغیر نکته مهمتری را بازگو می کند. محور نوسان در بستری ها شیب تندتری را رو به پایین داشته در حالی که از رفتار فوتی های روزانه در 10 روز اخیر به نظر می رسد که نزولی بودن مرگ و میر دوام کمتری داشته باشد.

به عبارت دیگر در روزهای اخیر نزولی بودن آمار های کرونایی در میزان فوتی ها کمی ناپایدارتر از بستری روزانه بوده است. 

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید