۹ میلیون انگلیسی برای عبور از بحران کرونا پول قرض گرفتند

آمار و ارقامی که دولت بریتالیا منتشر کرده نشان می‌دهد که حدود ۹ میلیون انگلیسی در سال ۲۰۲۰ به منظور عبور از بحران کرونا پول قرض گرفته‌اند.

به نوشته وبگاه خبری «بلومبرگ»، بر اساس این آمارها که دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داده اختلاف میان فقرا و ثروتمندان در این کشور افزایش یافته و احتمال دارد خویش‌فرمایان درآمد و ساعات کمی را داشته باشند.

بلومبرگ نوشته این آمار و ارقام، به این بحث دامن زده که «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس چگونه می‌تواند به بهترین شکل از جوانان و اقشار کم درآمد که سخت‌ترین ضربه اقتصادی را از بحران کرونا دریافت کرده‌اند، محافظت کند. 

این در حالی است که دو تن از مقام‌های بریتانیا در هفته‌های اخیر بر این نگرانی‌ها تأیید کرده‌اند و در خصوص برخی اقدامات که می‌تواند بی‌عدالتی در این کشور را برطرف کند، بحث و گفتگو را آغاز کرده‌اند.

سال گذشته میلادی نهاد «جنریشن رِنت» در انگلیس که مسائل مربوط به مسکن را بررسی می‌کند گزارش کرده بود که بیش از نیم میلیون مستأجر در این کشور پرداخت اجاره بهای خود را به تعویق انداخته‌اند.

این نهاد بریتانیایی همچنین هشدار داده بود که معوقات اجاره‌بها می‌تواند ۴۵ هزار خانوار انگلیسی که به دلیل شرایط کرونایی قادر به پرداخت اجاره‌بها نبوده‌اند را بی‌خانمان کند.

انگلیس با وجود اینکه اولین کشور تأیید کننده واکسن کرونای آمریکایی بود، طی چند هفته گذشته آمار بالایی از مبتلایان و تلفات کرونایی را به ثبت رسانده است.

بر اساس گزارش وبگاه دانشگاه جان هاپکینز، انگلیس طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۸۲۶ مورد تلفات ناشی از کرونا را گزارش کرده که این آمار رکورد جدیدی را در این خصوص به ثبت رسانده است.

به طور کلی انگلیس تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده که از این تعداد ۹۳ هزار و ۴۶۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.