اعلام همبستگی لبنان با عراق در تماس تلفنی نخست وزیران دو کشور

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان (ان. ان. إی)، دیاب انفجارهای جنایتکارانه روز پنجشنبه را به الکاظمی، دولت، ملت و خانواده قربانیان تسلیت گفت و برای زخمی‌شدگان آرزوی بهبودی کامل کرد.

"نبی بری" رییس مجلس نمایندگان لبنان نیز در تماس تلفنی با الکاظمی این حادثه تروریستی را محکوم و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل مسألت کرد.

بری همچنین با "حاج حامد الخفاف" نماینده  آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در لبنان تماس گرفته و این جنایت تروریستی را محکوم و آن را به خانواده شهدا تسلیت و برای مجروحان بهبودی کامل مسألت کرد.

پیش از این حزب الله لبنان نیز در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مردم و مسئولا عراق، این انفجارهای تروریستی را محکوم کرد.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن در توئیتی نوشت: ضمن محکوم کردن این انفجار خونین و مجرمانه در بغداد، تأکید می‌کنیم که حق ملت عزیز عراق آن است که امنیت و ثبات خود را بار دیگر به دست آورند و نیروهای اشغالگر آمریکایی را از کشورشان بیرون رانند.

وزارت بهداشت عراق شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که در دو انفجار انتحاری امروز در مرکز بغداد ۳۲ نفر کشته شدند و شمار زخمی‌ها نیز به ۱۱۰ نفر رسیده است.

"خالد المحنا" سخنگوی وزارت کشور عراق پیشتر درباره جزئیات دو انفجار انتحاری امروز در میدان الطیران گفت: اولین تروریست حامل کمربند انتحاری وانمود کرده که بیمار است و وقتی مردم در اطرافش جمع شدند، خود را منفجر کرده است.

وی افزود: دومین تروریست نیز به فاصله اندکی وقتی مردم برای انتقال زخمی‌ها جمع شدند، کمر بند انتحاری خود را منفجر کرد.

این انفجارها با موجی از محکومیت در سطح داخلی و خارجی مواجه شده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این دو انفجار انتحاری در بغداد را برعهده نگرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.