نخست‌وزیر عراق: شخصا بر دستگاه اطلاعاتی کشور نظارت می‌کنم

روز گذشته، دو انفجار انتحاری در منطقه الباب الشرقی در بغداد به وقوع پیوست که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت عراق در پی آن ۳۲ تن کشته و ۱۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مصطفی الکاظمی در جلسه یادشده در ارتباط با انفجارهای روز گذشته در بغداد گفت: «امنیت تنها یک کلمه نیست که در رسانه‌ها آن را بر زبان بیاوریم بلکه یک مسئولیت است. آنچه روز گذشته رخ داد، یک شکاف [در نظام امنیتی] بود و ما اجازه تکرار آن را نخواهیم داد».

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: «داعش روزانه تلاش دارد که خود را به بغداد برساند؛ [اما] این اقدامات در عملیات‌های پیش‌دستانه خثنی می‌شوند. من خود شخصا بر دستگاه‌های اطلاعاتی نظارت خواهم کرد. ما برای اقدام [در این خصوص]  و به منظور اتخاذ تدابیری فوری شرایط جدیدی ایجاد خواهیم کرد».

الکاظمی در ادامه اظهاراتش ضمن تأکید بر یکپارچگی تلاش‌های نیروهای اطلاعاتی این کشور گفت در ارتباط با عراق و مردم این کشور تعارفی در کار نیست.

وی همچنین اعلام کرد که در ساختاری امنیتی و نظامی عراق تغییراتی اعمال شده است و بغداد در حال کار بر روی یک طرح امنیتی فراگیر و مؤثر برای مقابله با چالش‌های آتی است.

 نخست وزیر عراق روز گذشته پس از وقوع انفجار‌های یادشده در بغداد برخی مقامات امنیتی این کشور را برکنار کرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.