سنای آمریکا صلاحیت وزیر خزانه‌داری بایدن را تأیید کرد

۸۴ نماینده مجلس سنا صلاحیت ژانت یلن را برای تصدی این سمت تأیید و ۱۵ نماینده دیگر با آن مخالفت کردند. 

یکی از وظایف ژانت یلن ۷۴ ساله در این سمت اجرای تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران خواهد بود. او در جلسه تأیید صلاحیت خود به طور مفصل درباره تحریم‌های ضد ایرانی اظهارنظر کرد.

یلن در یک سند مکتوب در پاسخ به سئوال سناتورها مبنی بر اینکه آیا دولت بایدن از جایگاه آمریکا در صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برای جلوگیری از اعطای وام به ایران استفاده خواهد کرد یا خیر نوشت: «هنگامی که صحبت از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به میان می‌آید باید اطمینان حاصل کنیم آنها چه کاری می‌توانند برای دستیابی کشورهای در حال توسعه برای سلامت عمومی و بهبود اقتصادی انجام دهند. ما با همکاری متحدانمان تلاش می‌کنیم مطمئن شویم این سیاست‌های سرمایه‌گذاری چگونه از امنیت جهانی حمایت می‌کنند.»

یلن علاوه بر این به سناتورها اطمینان خاطر داده وزارت خزانه‌داری تحت امر او تلاش خواهد کرد از دور زدن تحریم‌ها توسط ایران جلوگیری کند. 

یلن نوشته است: «چنانچه تأیید شوم اطمینان حاصل خواهم کرد وزارت خزانه‌داری هر گونه تلاش از سوی ایران برای دور زدن تحریم‌ها و سوءاستفاده از نظام بانکی بین‌المللی را تحت نظر خواهد گرفت.»

او ادامه داد: «حمایت ایران از تروریسم جزو نگرانی‌های جدی است و اینجانب چنانچه تأیید شوم کارکنان خزانه‌داری را به سمت نظارت دقیق بر آن و تلاش برای مختل کردن آن با استفاده از تمامی ابزارهای موجود سوق خواهم داد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.