نشست مشترک ظریف و لاوروف آغاز شد

در ابتدای این نشست لاوروف با اشاره به روابط خوب تهران و مسکو گفت: در نشست امروز به موضوعات کلیدی از جمله وضعیت منطقه قره باغ، برجام، حل و فصل مساله سوریه، افغانستان و اوضاع منطقه خلیج فارس و سایر مسائل خواهیم پرداخت.

ظریف وزیر خارجه ایران نیر ضمن تشکر از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به دلیل برقراری صلح قره باغ گفت. بحران قره باغ نگرانی مشترک تهران و  مسکو بود که با میانجیگری روسیه حل شذه و اکنون به یک فرصت برای صلح و دوستی در منطقه تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: بررسی مسائل منطقه ای و موضوع برجام که آمریکا به طور یکجانبه از ان خارح شد و گسترش روابط دوجانبه را در جلسه امروز بررسی می کنیم.

محمدﺟﻮاد ظﺮﯾﻒ»، وزﯾﺮ ﺧﺎرﺟﻪ جمهوری اسلامی ایران، در ادامه سفر منطقه‌ای خود، صبح روز سه شنبه با هدف رایزنی های دوجانبه و منطقه‌ای با مقامات روس وارد مسکو شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو گفت: شرایط بین المللی با رفتن ترامپ، شرایط ویژه ای است که نیاز است ما و روسیه مواضع خود را در این خصوص هماهنگ کنیم.

ظریف با اشاره به عمق روابط راهبردی تهران و مسکو گفت: در این سفر درباره تحولات منطقه بویژه مسئله قره‌باغ، برجام، روابط دوجانبه و موضوعات بین المللی از جمله سوریه، افغانستان و یمن با وزیر امورخارجه روسیه رایزنی خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.