خبر پوتین از عقب‌ نشینی کرونا در روسیه

پوتین امروز پنجشنبه در جلسه هیات دولت این کشور با ارزیابی وضعیت شیوع کرونا افزود: «تعداد بیماران و موارد مرگ و میر در حال کاهش است و افرادی که بهبود یافته اند به طور پیوسته از تعداد کسانی که اخیراً بیمار شده اند فراتر رفته است».

وی همچنین افزود که میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در مقایسه با سایر کشورها کمتر است. 

 پوتین تصریح کرد: نسبت افراد آلوده به کووید ۱۹ در روسیه در هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ برابر کمتر از سایر کشورها است.

بر اساس آخرین داده های ستاد عملیاتی نظارت بر وضعیت کووید-۱۹ در روسیه تاکنون حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند و در کل ۶۵۱ هزار و ۷۱ نفر هم در اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند. از ابتدای شیوع بیماری همه گیر کرونا در جهان، بیش از ۱۰۱.۴ میلیون مورد مبتلا شده اند و  بیش از دو میلیون بیمار فوت کرده اند.  

واکسیناسیون عمومی در روسیه با واکسن «اسپوتنیک وی » ساخت این کشور از ۱۵ آذر آغاز شده است.

 فدراسیون روسیه اولین کشوری در جهان بود که واکسن کووید-۱۹ را با نام  «اسپوتنیک وی» ثبت کرد. این دارو توسط موسسه گامالیا و با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تولید شد.

 ولادیمیر پوتین در ۱۵ اکتبر سال گذشته میلادی (۲۴ مهر سال جاری) هم ثبت دومین واکسن روسی مبارزه با کرونا را با نام  «اپی واک کرونا» اعلام کرد که توسط مرکز نووسیبیرسک "وکتور" ساخته شده است.

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیر امروز پنجشنبه  از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن روسی کرونا در ایران خبر داد.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در این رابطه بیان کرد: در بیست و چهارمین جلسه کمیسیون قانونی تشخیص (صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک) سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپوتنیک وی (Sputnik V ) محصول شرکت گامالیا کشور روسیه در فرم محلول فریز شده و ویال های تک دوز و ۵ دوز در ایران صادر شد.

وی اظهار داشت: روند بررسی واکسن‌های دیگر از مبدا هند، چین، روسیه و غیره کماکان ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.