پیام تبریک سفیر ایران به رئیس جدید کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه

بهرام قاسمی پنجشنبه در پیام خود با اشاره به تجارب بورلانژ در حوزه روابط خارجی و سیاست و تحولات بین الملل گفت: دیپلماسی پارلمانی ایران و فرانسه بی شک باید در دوران پیش رو، بیش از گذشته و با پویایی هر چه بیشتر به توسعه و تعمیق روابط و درک و فهم متقابل دو ملت، یاری رساند.

سفیر ایران تاکید کرد: بی شک جهان آشفته امروز که متاثر از اقدامات ناسنجیده و سوداگرانه یکجانبه گرایان بوده و آثار وخیم و جبران ناپذیر ناشی از بحران کووید-۱۹، همه ساختارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تفکر و اندیشه‌ها،  دستخوش تحولات و تغییرات پرشمار شده و در معرض خطرات جدی و گسترده است.

قاسمی ادامه داد: در دوران سخت کنونی، باید از همه تجارب و داشته‌ها و اندوخته‌های حاصل از فراگیری انواع کوویدهای ویرانگر که جان،  روح،  آرامش،  صلح،  امنیت و ثبات را در همه عرصه‌ها به خطر انداخته، سود جست.

وی افزود: تشخیص دقیق معضلات و چاره جویی و راه‌های برون رفت آسان‌ و سریعتر از موانع و مصائب فراروی صلح،  آرامش،  امنیت،  توسعه و صیانت از کرامت و کیان انسانیت را تنها و تنها می‌توان از طریق گفت و گو و تعامل پی گرفت. بی شک دیپلماسی پارلمانی در کنار دیگر ظرفیت‌های موجود می‌تواند یکی از معبرهای شناخته شده و تاثیرگذار در این مسیر پر فراز و نشیب باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.