انتقاد یمن از سازمان ملل برای تأخیر در حل مشکل نفتکش صافر

به گزارش المسیره، حسین العزی روز پنجشنبه گفت: سازمان ملل متحد بارها حل مشکل کشتی صافر را به تعویق انداخته است.

وی افزود: سازمان ملل متحد تاکنون بارها به طور یک جانبه، تاریخ ورود تیم فنی کشتی صافر را تغییر داده و به تعویق انداخته است و در حالی که تمایل و اصرار زیاد خود را برای رسیدگی به کشتی صافر ثابت کرده‌ایم.

معاون وزیر خارجه یمن اضافه کرد: با توجه به تحولاتی که در موضع خصمانه آمریکا نسبت به کشور و مردم یمن دیده می‌شود، در حال حاضر تلاش زیادی می‌کنیم تا مطمئن شویم که هیچ ارتباط مشکوکی میان تیم فنی کشتی و واشنگتن وجود نداشته باشد.

پیش‌تر «استفان دوژاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد گفته بود: با برخی تأخیرهای خارج از اراده در حمل‌ و نقل بین‌المللی و امضای اسناد مواجه شدیم که در حال حاضر این مشکلات برطرف شده و معتقدیم که اوایل ماه مارس می‌توانیم به یمن برویم، نهایت تلاش خود را می‌کنیم که در این زمان مأموریت خود را آغاز کنیم.

این در حالی است که سازمان ملل متحد پیش‌تر اعلام کرده بود که کارشناسان این سازمان اواخر ژانویه یا اوایل فوریه از این نفتکش بازدید خواهند کرد.

نفت‌کش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسؤولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیش‌تر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود هشدار دادند و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، [این موضوع] تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می‌شود.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۰ هشدار داده و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.