خبر منابع عراقی از حمله راکتی به پایگاه آمریکا در نزدیک فرودگاه بغداد

برخی کانال‌های خبری تلگرامی عراقی از جمله کانال "الصابرین نیوز" پنجشنبه شب اعلام کردند که پایگاه آمریکایی ویکتوری در نزدیک فرودگاه بغداد هدف ده‌ها راکت قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است و مسئولان رسمی عراقی و آمریکایی نسبت به انتشار و صحت و سقم آن واکنشی نشان نداده‌اند.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق چهارم بهمن ماه جاری از حمله راکتی به اطراف فرودگاه بغداد خبر داده و گفته بود: ۲ راکت به خارج از فرودگاه و یک راکت به خانه یک شهروند در محله الجهاد اصابت کرد و فقط خسارت مالی برجا گذاشت.

شبکه اماراتی «اسکای نیوز عربی» نیز در این باره گفته بود که دستکم چهار راکت به سوی اطراف فرودگاه بغداد و مشخصا پایگاه ویکتوری محل قرارگاه نظامیان آمریکایی شلیک شد.

سامانه پدافندی جدید از نوع C-RAM بیش از یک ماه پیش در پایگاه ویکتوری آمریکا فعال سازی شد و این سامانه مانند سامانه مستقر در سفارت آمریکا است که در منطقه «سبز» در مرکز بغداد واقع است.

به گفته کارشناسان نظامی، سامانه «C-RAM» برای مقابله با گلوله‌های خمپاره و راکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی از جمله «پاتریوت و C-RAM» را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی «سبز» در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.