واکنش تل‌آویو به انفجار در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در هند

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی عصر جمعه وقوع انفجار در نزدیکی سفارتش در دهلی نو را محکوم کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای نوشت: «گزارش‌های اولیه حاکی از این است که این اقدام شرورانه با هدف تحریک عواطف رخ داده است».

در این بیانیه آمده است: «مقامات هندی در حال بررسی این حادثه بوده و در تماس با مقامات مربوطه در اسرائیل هستند. وزارت امور خارجه به صورت پیوسته از پیشرفت تحقیقات مطلع شده و [مقامات در صحنه] راهنمایی‌های لازم برای اتخاذ تدابیر امنیتی لازم را گوشرد می‌کند».

بیانیه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی می‌افزاید، این حادثه تلفاتی نداشته و به ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی خسارتی وارد نشده است.

سخنگوی پلیس دهلی نو به طور جداگانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این حادثه در اثر انفجار یک بمب دست ساز رخ داده و در نتیجه آن به شیشه‌های سه خودرو که در محل حادثه پارک شده بودند آسیب وارد شده است. 

جروزالم پست به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی نوشت، این انفجار یک اقدام تروریستی بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک، عصر جمعه با انتشار خبر این انفجار نوشت، گفته می‌شود دستگاه انفجاری داخل گلدانی در پیاده‌رو نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی تعبیه شده بود و هم اکنون پلیس هند در حال جست‌وجو اطراف این ساختمان است.

سیزدهم فوریه سال ۲۰۱۲ نیز بمبی در خودرو یکی از کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو کار گذاشته شد که به زخمی شدن این فرد منجر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.