سالیوان: آمریکا باید چین را بابت اقداماتش مجازات کند

به نقل از خبرگزاری رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان رویدادی در موسسه آمریکایی صلح در واشنگتن همچنین گفت، آمریکا باید آماده اعمال مجازات و اقداماتی علیه چین بابت آنچه در سین‌کیانگ و هنگ کنگ انجام می‌دهد و تهدیدهایی که علیه تایوان روا می‌دارد،‌ باشد.

سالیوان نگفت که واشنگتن چه اقداماتی را ممکن است انجام دهد اما به این نکته اشاره کرد، مساله چین در راس مسائلی است که بین ایالات متحده و متحدانش در اروپا مورد بررسی قرار گرفته است.

این مقام امنیت ملی آمریکا در دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همچنین بر ضرورت واکنش‌های مشترک با اروپا در قبال سوءاستفاده‌های تجاری و فناری چین تاکید کرد و افزود: ما درباره اینچنین موضوعاتی رویکری همسو نداریم. فکر می‌کنم چین مساله‌ای است که می‌تواند به عنوان کاری مشترک بین ما و متحدانمان قرار گیرد و ما باید درباره آن اتفاق نظر داشته باشیم و همکاری کنیم.

دولت بایدن این مساله را خاطرنشان کرده که به رویکرد سختگیرانه در قبال چین همانند دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا ادامه می‌دهد اما خواستار همکاری پکن در اولویت‌های سیاست گذاری چون تغییرات جوی است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه بایدن نیز تصمیم لحظه آخری مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق را درباره اینکه چین در سین‌کیانگ نسل کشی مرتکب شده،‌ ستوده است.

این اقدام فشار برای تحریم‌های بیشتری از سوی آمریکا در قبال چین را افزایش می‌دهد.

دولت بایدن همچنین در بحبوحه افزایش فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی جزیره تایوان، بیانیه‌ای محکم در حمایت از تایپه منتشر و تاکید کرد که دولت آمریکا به تعهداتش در قبال تایوان قاطعانه پایبند است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.