شکایت شرکت شیائومی از وزارتخانه‌های خزانه‌داری و دفاع آمریکا

به گزارش راشاتودی، شرکت شیائومی چین که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی در جهان به شمار می‌رود، در دادگاهی در آمریکا علیه دو وزارتخانه خزانه‌داری و دفاع این کشور اعلام دعوی قضایی کرد.

این شرکت خواستار آن است که از لیست سیاه کاخ سفید مربوط به شرکت‌های مرتبط با ارتش چین خارج شود چرا که مدعی است هیچ ارتباطی با این ارتش ندارد.

شیائومی در شکایت خود از دادگاه خواسته تا نام این شرکت چینی از این لیست تحریمی حذف شده و اعلام کرده است که این اقدام هم غیرقانونی بوده و هم برخلاف قانون اساسی این کشور بوده است.

شیائومی می‌گوید: هیچ ارتباطی با ارتش آزادی‌بخش خلق چین ندارد و بخش قابل توجهی از سهامدارانش شهروندان آمریکایی هستند و سه نفر از ۱۰ سهامدار بزرگ آن نیز مؤسسات مالی آمریکایی هستند.

این شرکت در شکایت خود در دادگاه واشنگتن دی‌سی تأکید کرد: تحریم سرمایه‌گذاری در این شرکت توسط دولت آمریکا می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیر و سریعی را به شیائومی وارد کند.

نام شیائومی و ۸ شرکت چینی دیگر در ماه گذشته میلادی و طی روزهای پایانی دولت ترامپ به لیست سیاه شرکت‌های تحریمی آمریکا به خاطر ارتباط با ارتش چین اضافه شد.

بر اساس این تحریم، اشخاص حقیقی و طرف‌های حقوقی آمریکایی تا روز ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۱ فرصت دارند تا سرمایه‌گذاری خود در این شرکت‌ها را خارج کنند.

شیائومی در شکایت خود مدعی شده، روابط استراتژیک این شرکت با سرمایه‌گذاران آمریکایی برای تداوم دسترسی آن به سرمایه در راستای رشد در بازاری که رقابت بسیار زیادی دارد، حیاتی بوده و در صورت تداوم این تحریم‌ها به شدت آسیب خواهد دید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.