رئیس ستاد ارتش فرانسه: حمایت ما از ارتش لبنان ادامه می‌یابد

فرانسوا لوکوانتر، رئیس ستاد ارتش فرانسه در سخنانی درباره اهداف سفر اخیرش به لبنان اظهار کرد: هدف از این سفر تأکید مجدد بر توجه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به لبنان صورت گرفت و در همین راستا ما باید حمایتمان از ارتش لبنان نشان می‌دادیم؛ چراکه ارتش لبنان نقش اصلی را در زمینه امنیت و ثبات این کشور ایفا می‌کند.

وی افزود: این پیامی بود که آن را به ژوزف عون، فرمانده ارتش لبنان منتقل کردم.

فرانسوا با اشاره به نقش نیروهای فرانسه در نیروهای صلحبان سازمان ملل در لبنان (یونیفل) گفت: همکاری عملی میان نیروهای فرانسه و ارتش لبنان یکی از دلایل مهم موفقیت آنها است.

وی در ادامه از عملکرد ارتش لبنان و احترام آن به ملت این کشور ابراز تعجب کرد و گفت: علی‌رغم فشارها و بحران اقتصادی و مالی لبنان اما ارتش این کشور همچنان علیه تهدید تروریستی فعالیت می‌کند. مأموریت‌های انجام شده توسط نیروهای ارتش لبنان در سال ۲۰۲۰ درخور توجه است و به ویژه نقش حیاتی را در بحران ایجاد شده در پی انفجار بندر بیروت در چهارم اوت گذشته ایفا کردند.

فرانسوا درباره ژوزف عون نیز تأکید کرد: وی فرمانده نظامی دارای ویژگی‌های انسانی و اخلاقی بزرگی است و ارتش لبنان تحت رهبری وی از نظر عملکرد عملیاتی و انسجام پیشرفت بی‌سابقه‌ای کرد.

رئیس ستاد ارتش فرانسه درباره حمایت از ارتش لبنان نیز تصریح کرد: آنچه حمایت ما از ارتش لبنان را از دیگر حمایت‌ها متمایز کرده مداوم و همیشگی بودن آن است و رهبری ارتش لبنان به خوبی می‌داند که می‌تواند در تمامی شرایط به فرانسه اعتماد کند.

وی ادامه داد: حمایت ما از ارتش لبنان و تقویت توانمندی‌های آن ادامه خواهد یافت؛ چراکه این مساله به منزله تضمین امنیت و ثبات لبنان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.