متهم حمله به کنگره: می‌خواستم مغز پلوسی را نشانه بگیرم

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، مقام های فدرال آمریکا دو زن را روز جمعه در پنسیلوانیا به اتهام ارتباط با حمله به ساختمان کنگره بازداشت کردند پس از آنکه اف بی آی اعلام کرد یکی از آنها از قصد خود برای شلیک به پلوسی خبر داده است.

«داون بنکرافت» و «دیانا سانتوس اسمیت» دو فردی بودند که در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره بازداشت شدند.

بنکرافت گفت: ما وارد ساختمان کنگره شدیم و دنبال نانسی می گشتیم تا به مغز لعنتی‌اش شلیک کنیم، اما او را پیدا نکردیم.

این دو زن که اف بی آی اعلام کرد در ابتدا به مقام های فدرال دروغ گفتند، به مواردی متهم هستند که عبارت است از ورود آگاهانه به یک ساختمان یا محوطه ممنوعه بدون داشتن مجوز قانونی و مانع تراشی در کار دولت با رفتارهای اخلال گرایانه یا بی نظمی در ساختمان یا محوطه ممنوعه.

خبر بازداشت و متهم شدن این دو در حالی منتشر می شود که گزارش ها از افزایش سطح تدابیر امنیتی برای قانونگذاران آمریکایی حکایت دارد.

در همین حال، پلوسی گفت که بخشی از این تهدید ناشی از دشمنی در بدنه کنگره است، اشاره به همکارانی که خواستار انتقال سلاح به داخل این ساختمان هستند و مروج رفتارهای خشونت بار نسبت به دیگر اعضای کنگره اند.

چندی پیش گروه بزرگی از هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به ساختمان کنگره حمله کردند تا مانع از اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شوند.

دستکم ۱۶۰ نفر در دادگاه فدرال به جرایم مرتبط با این یورش متهم شدند. در جریان این یورش، پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.