شرکت‌های هواپیمایی به دنبال تلکه کردن دوباره دولت آمریکا

به گزارش رویترز، شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز، شب گذشته اعلام کرد که به ۱۴ هزار نفر از کارمندانش هشدار داده که ممکن است در صورت عدم تخصیص کمک دولتی تعدیل شوند. از طرف دیگر انجمن هوانوردی آمریکا دوباره از کنگره و کاخ سفید خواسته تا برای پرداخت حقوق کارمندان شرکت‌های هواپیمایی ۱۵ میلیارد دلار بودجه تخصیص دهد. 

شرکت یونایتد گفته که دومین دور کمک‌های مالی دولتی در پرداخت کمک حقوق به کارمندان در روز یک آوریل منقضی خواهد شد و ممکن است شرکت‌های هواپیمایی مجبور شوند که دست به تعدیل دوباره نیروهای خود بزنند؛ چراکه شیوع کرونا تقاضا برای مسافرت‌های هواپیمایی را به شدت کاهش داده است.

شرکت یونایتد پیش‌تر ۱۳ هزار نفر از کارمندانش به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده بود و زمانی که در ماه دسامبر دولت آمریکا در دومین دور تخصیص کمک‌ها ۱۵ میلیارد دلار برای کمک به شرکت‌های هواپیمایی تخصیص داده،‌ دوباره آنها را فراخوان کرد.

شرکت یونایتد به کارمندانش گفته علی رغم آغاز روند واکسیناسیون اما تقاضا برای مسافرت‌های هوایی تغییر نکرده است. این شرکت اعلام کرده است که در حال نظارت بر میزان تقاضای موجود در بازار است و تلاش می‌کند تا کمک‌های مالی بیشتری را از سوی دولت آمریکا جذب کند. 

از ماه مارس تا امروز دولت آمریکا ۶۵ میلیارد دلار برای کمک به شرکت‌های هواپیمایی هم برای کمک به آنها در پرداخت حقوق کارمندان و هم به وسیله پرداخت وام کم بهره کمک کرده است و همین امر باعث شده تا شرکت‌های هواپیمایی از اخراج ۳۲ هزار نفر از کارمندانشان خودداری کنند. 

دو اتحادیه مهمانداران شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا که مجموعا ۷۵ هزار نفر عضو دارد طی نامه‌ای به کنگره این کشور خواستار آن شدند که مقامات آمریکایی به سرعت در تخصیص کمک به آنها با یک بسته ۱۵ میلیارد دلاری دیگر اقدام کنند.

سارا نلسون و ژولی هدریک دبیران این دو انجمن گفته‌اند در غیر این صورت در ماه آوریل شاهد اخراج سنگین کارمندان شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا خواهیم بود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.