پاکستان ۱۷ میلیون دوز واکسن کرونا از کواکس دریافت می‌کند

منابع رسمی پاکستان شنبه شب اعلام کردند که کواکس تا نیمه اول سال جاری میلادی بیش از ۱۷ میلیون دوز واکسن کرونا برای این کشور تامین می‌کند.

«اسد عمر» رئیس ستاد ملی عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان امروز (شنبه) در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: کواکس سفارش پاکستان برای دریافت واکسن آسترازنکا را به اجرا گذاشت.

وی افزود: روند دریافت واکنش از کواکس از ماه فوریه آغاز شده و تا ماه مارس شش میلیون دوز واکسن آسترازنکا تحویل پاکستان می‌شود.

این مقام پاکستانی اظهار داشت که اسلام‌آباد برای اطمینان از دستیابی به موقع به واکسن کرونا از هشت ماه پیش با کواکس قرارداد امضا کرده بود.

طرح واکسیناسیون کووید-۱۹ قرار است از این هفته در پاکستان اجرا شود. برهمین اساس اولین محموله واکسن کرونا قرار است فردا یکشنبه ۱۲ بهمن ماه از چین به پاکستان صادر شود. دولت پکن قرار شد ۵۰۰ هزار دوز واکسن را با هدف حسن نیت و به صورت رایگان برای پاکستان تامین کند.

وزارت بهداشت پاکستان طی روزهای اخیر مجوز استفاده اضطراری از ۳ واکسن خارجی ساخت دانشگاه «آکسفورد» انگلیس و شرکت داروسازی بریتانیایی - سوئدی «آسترازنکا» ، واکسن «سینوفارم» چین و «اسپوتنیک وی» واکسن روسی کرونا را صادر کرد.

گفته می‌شود روسیه نیز تا آخر هفته آینده محموله واکسن اسپوتنیک وی را به پاکستان ارسال می‌کند.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (هفتم اسفند ۹۸) تاکنون ۱۱ هزار و ۶۲۳ نفر از مبتلایان جان سپردند. همچنین ۵۴۳ هزار و ۲۱۴ نفر در این کشور تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.