اختراع جدید به کمک خودروهای الکتریکی آمد

شارژ در 10 دقیقه/ انقلاب در باتری خودرو

کدخبر: ۳۸۷۰۱۴
یک شرکت فناوری برای از بین بردن نگرانی های دارندگان خودروهای برقی، باتری های جدیدی را اختراع کرده است.
شارژ در 10 دقیقه/ انقلاب در باتری خودرو

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بعد از اختراع خودروها برقی، یکی از نگرانی هایی که میان مصرف کنندگان ایجاد شد، تمام شدن شارژ این خودروها در میان راه و همچنین گران بودن باتری برای افراد عادی بوده است.

بر اساس گزارش سایت تکنولوژی نیوز،  تیمی از مهندسان پن ایالتی  به دنبال باتری های فسفات آهن لیتیوم هستند که برد آنها 250 مایل است تا اضطراب در هنگام رانندگی و ترس از کمبود شارژ یک وسیله نقلیه الکتریکی ، را ازبین ببرند.این فناوری با قابلیت شارژ در 10 دقیقه را به همراه دارد.

چائو-یانگ وانگ ، مدیر مرکز موتور الکتروشیمیایی در ایالت پن، رئیس هیئت مهندسی مکانیک ، استاد مهندسی شیمی و استاد علوم و مهندسی مواد ، گفت: « ما یک باتری کاملا هوشمندانه برای وسایل نقلیه الکتریکی در مقدار انبوه به بازار عرضه کردیم این باتری می تواند معادل هزینه با وسایل نقلیه موتور احتراقی ایجاد کند و مقرون به صرفه است.»

خودرو

محققان همچنین گفتند که این باتری در طول عمر خود قادر است تا  2 میلیون مایل را پوشش دهد.

باتری های عصر جدید خودرو

این گروه در 29 دی (18 ژانویه 2021) در Nature Energy اعلام کرد که راز شارژ طولانی مدت و سریع این دستگاه، توانایی باتری در گرم شدن سریع تا 140 درجه فارنهایت برای شارژ و تخلیه و سپس خاموش شدن باتری است.

باتری از روش خود گرمایش استفاده می کند که درگذشته در مرکز Wang ساخته شده بود. باتری خود گرم شونده از یک ورقه نازک نیکل استفاده می کند که یک انتهای آن به ترمینال منفی متصل است و سر دیگر آن در خارج از سلول گسترش یافته و یک ترمینال سوم ایجاد می کند. هنگامی که الکترون ها جریان می یابند ، فویل نیکل را از طریق گرم شدن مقاومت، گرم می کند و فضای داخلی باتری را حرارت می دهد. هنگامی که دمای داخلی باتری 140 درجه فارنهایت است ، سوئیچ باز می شود و باتری آماده برای شارژ سریع یا تخلیه است.

خودرو

تیم وانگ با استفاده از فناوری های موجود و رویکردهای نوآورانه این باتری را مدل سازی کرد. آنها پیشنهاد می کنند که با استفاده از این روش «خود حرارت دادن» ، می توانند از مواد کم هزینه برای کاتد و آند باتری و یک الکترولیت ولتاژ پایین و مطمئن استفاده کنند. کاتد از نظر حرارتی پایدار است ، همچنین فسفات آهن لیتیوم ، که هیچ یک از مواد گران قیمت و مهم مانند کبالت را ندارد. آند از گرافیت ذره بسیار بزرگ ، ماده ای ایمن ، سبک و ارزان ساخته شده است.

دیگر نگران نباشید

به دلیل خود حرارت بودن، محققان اظهار داشتند که دیگر نگران رسوب ناهموار لیتیوم بر روی باطری نیستند ، زیرا این رسوب باعث خوشه های لیتیوم خطرناک می شود.

وانگ گفت: « این باتری باعث کاهش وزن ، حجم و هزینه شده است.من بسیار خوشحالم که سرانجام باتری را پیدا کردیم که به نفع جریان اصلی بازار  و انبوه مصرف کننده است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید