ابتلای جمعی به کرونای انگلیسی در ژاپن

به گزارش تلویزیون ژاپن، مقام های بهداشت و درمان این کشور روز یکشنبه اعلام کردند ابتلای دسته جمعی به این ویروس که باور بر آن است از ویروس کرونا نوع اولیه مسری تر است، در استان سایتاما گزارش شده است.

وزارت بهداشت ژاپن می گوید: ابتلای چهار نفر در استان سایتاما به این نوع جدید تایید شده است. سه نفر از آنها با محل کار یک مرد ساکن توکیو و نیز افراد دیگری که پیش تر به این نوع جدید از ویروس مبتلا شده بودند، ارتباط داشته اند.

وزارت بهداشت گمان می کند که در محل کار فرد مذکور، ابتلای جمعی رخ داده است. ابتلای هفت نفر در این مکان به همین نوع از ویروس تایید شده است.

در همین حال، ابتلای مرد ۵۰ ساله دیگری در توکیو به این نوع جدید ویروس تایید شده است. او به انگلیس سفری نداشته است اما با زنی ۵۰ ساله که پیش تر نتیجه آزمایش ابتلایش به نوع جدید کرونا مثبت بوده، تماس نزدیک داشته است.

تا کنون، ۱۵ نفر که سابقه سفر به انگلیس را نداشته و با افرادی که از این کشور به ژاپن سفر کرده اند نیز ارتباط مشخصی نداشته اند، به این نوع جدید کرونا مبتلا شده اند.

مقام های وزارت بهداشت می گویند که گمان نمی کنند این نوع از ویروس به طور گسترده در سطح کشور شیوع پیدا کرده باشد، اما با دقت وضعیت را تحت نظر خواهند داشت.

با شناسایی دو هزار و ۶۷۰ نفر جدید، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن به ۳۹۰ هزار تن رسیده است. همچنین با مرگ ۶۲ تن در شبانه روز گذشته شمار افراد جان باخته به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور به پنج هزار و ۷۶۳ تن رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.