تجدید میثاق هیات رئیسه مجلس با آرمان‌های امام (ره)

امروز صبح اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از نمایندگان و روسای کمیسیون‌های مجلس با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب، تجدید میثاق کردند.

محمد باقر قالیباف در این مراسم  گفت: دهه مبارک فجر و سالگرد انقلاب اسلامی را به ملت عزیز و بزرگ ایران و همچنین به همه آزادیخواهان، عدالت طلبان و حق جویان دنیا و خانواده های معظم شهدا و ایثار گران تبریک و تهنیت عرض می کنم.

او بیان کرد: برای مجلس یازدهم توفیقی است که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنار مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های ایشان عهد و پیمان ببندیم؛ امام(ره) مردی الهی بود و در زندگی خویش جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا، گامی برنداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) منطق و راهی روشن داشت و امام بزرگوار ما به سنت های الهی، خداباوری، خودباوری و مردم باوری اعتقاد کامل داشت.

قالیباف تصریح کرد: اگر امروز افرادی صرفاً بخواهند با  چند جمله و چند عکس امام راحل را خلاصه کنند، ظلم به امام، راه و مکتب ایشان است و باید به این نکته توجه کرد که امام خمینی(ره) یک حقیقت بود و یک زندگی واقعی و راهی ملموس و عینی را در جهان امروز پیش پای ما گذاشت.

او با بیان اینکه امام خمینی (ره) توانست باعث احیای مجدد اسلام و عزت مسلمانان جهان شود، گفت: امام(ره) در مقابل رژیم منحوس پهلوی، زیاده خواهان، مستکبران و زورگویان جهانی ایستاد و با آنان مبارزه کرد و نتیجه هم گرفت. ما هم باید در ادامه راه ایشان مصمم و به آن پای بند باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ما امروز در اداره کارهای خود دچار مشکلات و چالش هایی هستیم و همچنین مردم در زندگی روزمره خود کم و کاستی ها و فشارها را تحمل می کنند به این جهت است که ما از مسیر و راه امام فاصله گرفتیم.

قالیباف تصریح کرد: امام خمینی (ره) مردم باور بود و به محرومان و مستضعفان اعتقاد داشت و تلاش می کرد که باری را از دوش آنان بردارد و همواره به اقشار محروم جامعه توجه می کرد و برای عدالت نهیب می زد و تلاش می کرد.

او گفت: امروز در هر کجا که دچار مشکلیم ریشه در فاصله گرفتن از افکار و مکتب امام دارد و برگشت به راه و مکتب امام، راه موفقیت یکایک ماست و فرد انقلابی کسی است که در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم عنوان مجلس انقلابی را دادند و ما باید سنگربان این راه و مکتب حضرت امام باشیم و  فرمایشات مقام معظم رهبری را محقق کنیم و مجلس انقلابی باید دغدغه مردم را داشته باشد و خداباوری، مردم باوری و خودباوری را مورد توجه قرار دهد.

قالیباف خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که ما می توانیم و وظیفه همه ما آن است که به این مسئله توجه داشته باشیم و امروز ما نمایندگان مجلس یازدهم با حضرت امام بیعت می کنیم تا به گونه ای عمل کنیم که شرمنده مردم نباشیم و فردای قیامت مدیون امام و شهدا نباشیم.

او اظهار داشت: مجلس باید خدمتگزار مردم باشد و همچنین باید بتوانیم رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های ابلاغی ایشان را که راهگشا برای کشور است را عملیاتی کنیم و تفسیر خود از انقلابی بودن را این بدانیم که زمانی انقلابی هستیم که ایرانی قوی و با افتخار داشته باشیم و این موضوع باید هدف ما باشد و در مسیر پیشرفت و عدالت حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید از ظرفیت های کشور و کارآمدی دین برای اداره جامعه که فلسفه انقلاب و خواسته امام بود به خوبی استفاده کنیم، گفت: ما باید بتوانیم نظام سیاسی و انقلابی خودمان را که برخاسته از فرهنگ اهل بیت و فرهنگ قرآن است را در عمل نشان دهیم و امیدواریم راه حضرت امام خمینی (ره) و شهدا را ادامه دهیم و با تلاش و مجاهدت های خود در مسیر حضرت امام خمینی (ره) و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و مردم گام برداریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.