محموله مرغ غیرمجاز توقیف شد

مجتبی ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با رصد و پایش همکاران دامپزشکی در بانه این محموله که بصورت غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی و قرنطینه ای از یکی از استانهای مرکزی کشور بارگیری شده بود، توقیف شد.

وی بر برخورد جدی با توزیع غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشت مرغ و فرآورده‌های گوشتی در استان تاکید کرد و افزود: این محموله، به قصد قاچاق در یک انبار در بانه نگهداری می‌شد که کشف و ضبط و به منظور پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای مرغی با دستور مقام  قضایی معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی از همکاری فرماندهی انتظامی و دستگاه قضا قدردانی کرد و یادآور شد: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر در این ارتباط بازداشت شده است.

واحدهای مرغداری کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۰۰ قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.

از صنایع مرتبط با این فعالیت، ۶ کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۱۶ هزار قطعه در ساعت، ۱۵ کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه ۳۶۰ هزار تُن، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت ۶۲ هزار تُن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت ۵۰ هزار تُن در سال وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.