ژاپن وضعیت اضطراری را تمدید کرد

پیش از این دولت ژاپن تا ۷ فوریه (۱۹ بهمن) در ۱۰ استان کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده بود اما امروز تصمیم گرفت این شرایط را به مدت یک ماه دیگر تا ۱۹ اسفند تمدید کند.

دولت بعد از مشورت با گروه متخصصان اعلام کرد از آنجاییکه بیمارستان ها تحت فشارهای ناشی از افزایش بیماران در شرایط جدی هستند وضعیت اضطراری را تمدید می کند.

دولت در قالب وضعیت اضطراری که شامل کاهش ساعات کاری رستوران ها و بارها تا ساعت ۸ شب شده، از مردم می خواهد از بیرون رفتن غیرضروری خودداری کرده و با تشویق دورکاری میزان رفت و آمد روزانه مردم به سر کار را تا ۷۰ درصد کاهش دهند. تعداد شرکت کنندگان در رویدادهای مختلف نیز محدود خواهد شد.

همزمان دولت ژاپن واگذاری اختیارات قانونی بیشتر به استانداران را بررسی می کند تا بتوانند با گسترش ویروس کرونا موثرتر مقابله کنند.

طبق این طرح، استانداران اجازه خواهند داشت حتی پیش از اعلام وضعیت اضطراری توسط دولت مرکزی به صاحبان مشاغل در استان های خود دستور تغییر ساعات کاری شان را بدهند.

این طرح در لایحه ای گنجانده می شود که این مقامات قصد دارند به جلسه عادی پارلمان که قرار است روز دوشنبه آینده تشکیل شود، ارائه دهند. این اقدام با هدف موثرتر کردن قانون مقابله با ویروس کرونا انجام می شود.

بنا براین لایحه، وقتی که دولت مرکزی استان های معینی را به عنوان استان های هدفِ «اقدامات پیشگیرانه» تعیین می کند، استانداران آنجا اجازه خواهند داشت تا به گردانندگان کسب و کارها دستور دهند ساعات کاریشان را تغییر دهند. در صورتی که صاحب کسب و کاری از این درخواست پیروی نکند، استاندار اجازه خواهد داشت تا دستور بازرسی از محل و جریمه او را صادر کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.