نماینده مخالف بودجه: کمیسیون تلفیق باید کلیات بودجه را رد می‌کرد

جبار کوچکی نژاد امروز در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس در مخالفت با کلیات لایحه، با بیان اینکه بعد از رهنمودهای رهبر انقلاب هم به دولت و هم به مجلس، انتظار می‌رفت که کمیسیون تلفیق بودجه را رد می‌کرد، گفت: در این صورت دولت فرصتی پیدا می‌کرد که بودجه را دوباره بررسی می‌کرد.

وی افزود: دولت اعلام می‌کند که بودجه را قبول ندارد و این بودجه گرانی به مردم تحمیل می‌کند حرف‌هایی که در ایام انتخابات شروع می‌شود و یک جنگ روانی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  انتظار می‌رفت همکاران مراقبت کنند که گرانی بیشتری به مردم تحمیل نشده و تورم افزایش پیدا نکند، اظهار داشت:  مردم دیگر طاقت افزایش بیشتر تورم را ندارند، اما این بودجه تورم سنگینی به جای می‌گذارد و با این بودجه بیش از ۴۰ درصد کسری داریم.

کوچکی نژاد با بیان اینکه در بودجه درآمدهای ناپایداری لحاظ شده و وابستگی به نفت ۳۰ درصد است که مغایر با سیاست‌های کلی نظام است، افزود: این بودجه باید جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرد اما کجای آن این موضوع آمده است یا آنکه جلوی فرار مالیاتی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی گرفته شود، اما به جای آن بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ارزش افزوده اضافه شده که این یعنی مستقیم از جیب مردم پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: بودجه در جهت وفاق تولید نیست، اگر تلفیق می‌خواست به نفع کشور کار کند باید بودجه را رد می‌کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه  ما هم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق هستیم، تاکید کرد: اما باید به روش درست انجام می‌شد؛ مجلس انقلابی اجازه نمی‌دهد مردم آسیب بیشتری ببینند و نگران شوند به دلیل آنکه این موضوع کل جامعه را تاثیر قرار می‌دهد.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.