میرتاج‌الدینی در موافقت با بودجه 1400: با رد کلیات بودجه جامعه را به سمت بحران نبریم

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در موافقت با کلیات اظهار کرد: دولت بیش از ۶ ماه روی لایحه بودجه کار کرده و آن را به مجلس شورای اسلامی فرستاده و مجلس هم دوماه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق روی آن وقت گذاشته تا امروز که آن را به مجلس شورای اسلامی تحویل داده است.

وی ادامه داد: بودجه سند مالی یکساله کشور است مگر می‌شود کشور را بدون بودجه اداره کرد. بودجه یک دوازدهم و سه دوازدهم هم برای شرایط بحرانی و زمان‌هایی است که فرصت بررسی و تصویب نداشته باشیم.

میرتاج‌الدینی با بیان این‌که این بودجه سیزدهمین بودجه‌ای است که در مجلس شورای اسلامی یا دولت برای تصویب  آن نقش داشته اضافه کرد: اگر این بودجه چند بار به دولت و کمیسیون‌های تخصصی یا کمیسیون تلفیق برگردد غیر از این نخواهد بود، زیرا ما محدودیت منابع داریم و ساختار بودجه را هم اصلاح نکردیم، بنابراین هرچه باشد در همان چارچوب خواهد بود. پس واقع‌بینانه به کلیات نگاه کنید البته من دغدغه ارزشمند مخالفین را می‌دانم، اما سبک و سنگین کنید که تصویب و رد آن چه آثاری دارد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: اگر ما کلیات بودجه را تصویب کنیم جامعه را به سمت بحران نبرده‌ایم و دست خود را هم باز کرده‌ایم. خیلی از موارد را می‌توان در صحن اصلاح و حذف کرد.

وی با بیان این‌که گزارش کمیسیون تلفیق موجب شفافیت بیشتر بودجه، نظم و انضباط مالی و محرومیت زدایی و همچنین حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شود، گفت: کمیسیون تلفیق همچنین به مسائل فرهنگی توجه کرده و معیشت مردم، حمایت از اقشار ضعیف، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کاهش وابستگی به نفت را مورد توجه قرار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.