امیرآبادی: کلیات لایحه دولت قابل دفاع نیست

احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس و در جریان بررسی کلیات گزارش کمیسیون تلفیق به عنوان موافق کلیات گفت: ما نمایندگان قطعا با  لایحه دولت و کلیات آن مخالف هستیم و من هم در کمیسیون تلفیق به عنوان مخالف کلیات صحبت کردم اما آن چه الان مورد بحث است و نمایندگان پیشنهادات خود را درباره آن ارائه کردند گزارش کمیسیون تلفیق است که ۴۵ نفر از همکاران شما یک ماه شبانه روز و در سه شیفت روی آن کار کردند. کلیات لایحه دولت را بررسی کردند، وارد جزئیات شدند و بخش عمده ای از آن را تغییر دادند.

وی افزود: کلیات لایحه دولت قابل دفاع نیست چرا که سیاسی بود و مجلس را در تنگنا قرار داد؛ چه آن را بپذیرد یا نه به ضررش باشد.

امیرآبادی حذف رانت ۴۲۰۰ تومانی را از نکات برجسته گزارش کمیسیون تلفیق عنوان و خاطر نشان کرد: وقتی در جلسات و گفت و گوهای خصوصی با مسوولان دولت، وزرا، معاون اقتصادی رئیس جمهور رئیس بانک مرکزی و هر مسئول دیگری صحبت می کنیم به مجلس التماس می کردند که رانت دلار را از بین ببرید ولی اینها در رسانه ملی رفتار سیاسی می کند و می گویند ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید حذف شود وگرنه اجناس گران می شود اما در دو سال اخیر که ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده کدام یک از شهروندان مرغ را به قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند؟ رانت آن به جیب عده قلیل از بستگان مدیران اجرایی، هم حزبی و سلبریتی ها ریخته شده و به دست مردم نرسیده وگرنه مرغ ۳۰ هزار تومان نمی شد. ما هم می گویم این مبلغ به شکل یارانه به دست مردم برسد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که کمیسیون تلفیق ۸ هزار میلیارد تومان برای صنایع کشاورزی، راه آهن و تولید روستایی و شهری و ۲۰ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده یادآور شد: همین که دولت در لایحه خود بودجه قوه قضاییه را ۲۳ درصد و بودجه نهاد ریاست جمهوری را بیش از ۵۰ درصد افزایش داده نشان می دهد که لایحه دولت قابل دفاع نبود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.