شوخی حاشیه‌ساز نادران با نوبخت و اعتراض نمایندگان

 در جلسه صحن علنی امروز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه، در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در هنگام شروع سخنان خود، گفت: یک شوخی با آقای نوبخت داشته باشم و آن اینکه چه کسی گفته است که تخصیص بودجه کامل اجرا نمی‌شود؟ راه‌آهن قزوین-رشت را ببینید، آزادراه قزوین-رشت را ببینید.

اشاره نادران به اتمام و افتتاح دو پروژه انجام در دولت تدبیر و امید آن هم در شرایطی که محمدباقر نوبخت که اصالتاً رشتی است، معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان برنامه و بودجه را برعهده داشته است، بود.

دقایقی بعد سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در مجلس در تکه کاغذی که زیر دست او قرار داد نوشت: آزادراه قزوین-رشت ۳۰ سال معطل مانده بود؛ که نادران پس از قرائت آن گفت: این هم عذر بدتر از گناه است.

در دقایق پایانی زمان سخنرانی او تعدادی از نمایندگان شمال کشور با تجمع در کنار تریبون سخنرانی به این اظهارات او اعتراض کردند که رئیس کمیسیون تلفیق در واکنش به گلایه آن‌ها اظهار داشت: همه جای ایران سرای من است و من قصد شوخی داشتم.

پس از پایان سخنان نادران و پیش از اعلام رای‌گیری، محمدباقر قالیباف رییس مجلس طی سخنانی کوتاه، گفت: مجلس هرکار عمرانی که در هر جای کشور انجام شود را ارزشمند می‌داند و قدردان زحمات همه کسانی که در این مسیر تلاش کنند، است. قصد آقای نادران همانطور که خودشان اشاره کردند، مزاح با آقای نوبخت بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.