خبرگزاری فرانسه امروز سه شنبه در پیامی توییتری نوشت: ترامپ به «خیانت» متهم شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در دادگاه توجیهی استیضاح به «خیانت» بی‌سابقه متهم شده است.

گفتنی است که قرار است جلسه محاکمه ترامپ به اتهام تشویق به حمله به کنگره این کشور در ششم ژانویه سال جاری میلادی (۱۷ دی ماه) در روز ۸ ماه فوریه (۲۰ بهمن ماه) در مجلس سنا برگزار شود.

ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکا است که دو بار استیضاح می شود.

او پیشتر در پرونده موسوم به «اوکراین گیت» به سوءاستفاده از قدرت برای اعمال فشار بر رئیس جمهور یک کشور خارجی با هدف سندسازی علیه «جو بایدن» متهم شده بود.

سناتور ایالت ورمونت آمریکا دیروز دوشنبه با انتشار پیامی توییتری از آن دسته از جمهوریخواهانی که از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین کشورش پس از حادثه حمله به کنگره در روز ۶ ژانویه سال جاری میلادی حمایت کردند، به شدت انتقاد کرد.

سناتور ایالت ورمونت آمریکا با نزدیک شدن به موعد دومین استیضاح ترامپ در این ارتباط نوشت: حزب جمهوریخواه باید تصمیم اساسی بگیرد. آیا این یک حزب محافظه کار خواهد بود که در یک جامعه دموکراتیک فعالیت می کند؟ یا این یک حزب استبدادی است که بر اساس دروغ بزرگ، تئوری های توطئه و خشونت بنا شده باشد؟ نمی تواند هر دو باشد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست پیشتر اعلام کرده بود که مقامات فدرال آمریکا ۲ زن را به اتهام ارتباط با حوادث کنگره این کشور در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ بازداشت کردند.

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، یکی از این افراد قصد داشت در جریان یورش ۶ ژانویه به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شلیک کند.

گزارش این روزنامه آمریکایی در این خصوص حاکیست: در روز ۱۲ ژانویه، اف‌بی‌آی ویدئویی از «دون بانکرافت» و «دیانا سانتوس اسمیت» در حال تَرک ساختمان کنگره پیدا کرد. پس از این ویدئو، مأموران پلیس توانستند این زنان را شناسایی و بازداشت کنند.

بنابر گزارش اف‌بی‌آی، بانکرافت در ویدئویی که برای فرزندانش ارسال کرده بود، گفته بود: ما به کپیتال هیل حمله کردیم … داخل شدیم، کار خود را انجام دادیم… ما به دنبال نانسی (پلوسی) بودیم تا به سَر او شلیک کنیم، اما او را پیدا نکردیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.