محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه به وقت ایران، اظهار کرد: تقریبا تمام ساعات نگران هستم و پیگیری می کنم که همه دانش آموزان تحصیل کنند.

وی ادامه داد: امروز مسیرهای ارائه خدمت قبلی به دانش‌آموزان بسته شده است اما خدمات از مسیرهای دیگر ارائه می شود فلذا از هر مسیری که میسر باشد، استفاده می کنم.

حاجی میرزایی اضافه کرد: یک شبکه بسیار گسترده‌ای هستیم؛ یک میلیون معلم و ۱۵ میلیون دانش آموز داریم و آگاهی از این نیروها جز از طریق شبکه پیوندی قوی میسر نخواهد بود؛ در گذشته با حضور دانش آموزان، از وضعیت دانش آموزان آگاه می شد و معلمان و مدیران الان شبانه روزی فعالیت می کنند.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، ارزیابی از گام نخست انقلاب است. در این بیانیه، رهبر معظم انقلاب، بیش از ۴۰ بار از مفهوم جوان استفاده کرده‌اند و از علم و فناوری در بازآرایی استفاده کرده‌اند یعنی این مجموعه عملیاتی که در درون تعلیم و تربیت انجام شده است، بازآرایی شود و مورد تغییراتی متناسب قرار گیرد.

حاجی میرزایی افزود: نهاد تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت آینده کشور است و هیچ فرصتی رساتر و اطمینان بخش تر از فرصت نظام تعلیم و تربیت است. آدم ها همانگونه عمل می کنند که می آموزند. پس اگر از به استکبارستیزی و فتح قله های علم و دانش می‌اندیشیم، نقطه عزیمت از نظام تعلیم و تربیت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.