غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم، در رابطه با اقدام مجلس برای رد کلیات بودجه گفت: من در روز اول هم گفتم که مجلس دو کار می توانست انجام بدهد یکی اینکه چون با هم هماهنگ بودند در همان روز کمیسیون تلفیق، کلیات را رد می کرد و به دولت بر می گشت و دولت مجبور بود کاری کند اما بیش از دو ماه نشستند و این لایحه در کمیسیون تلفیق بود. به قول خودشان همه چیز را به هم ریختند یا اصلاح ساختار کردند و دولت گفت شاکله بودجه به هم ریخته است. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم افزود: رد کردن پیشنهاد کمیسیون تلفیق در صحن علنی دو مفهوم خواهد داشت مفهوم اصلی این است که گزارش کمیسیون تلفیق رد شد و این اصل موضوع است یعنی صحن علنی مجلس اصلاحات کمیسیون تلفیق را نپذیرفت البته باید بدانند که به لایحه دولت رای ندادند بلکه به پیشنهاد کمیسیون تلفیق رای منفی دادند.

تاجگردون خاطرنشان کرد: آیین نامه داخلی حکم می کرد وقتی در صحن علنی پیشنهاد کمیسیون تلفیق رد می شود در همه مقررات حاکم بر مجلس وقتی گزارش رد شد به خود کمیسیون بر می گردد. یعنی رد کردن صحن و برگشت به دولت بدعت جدیدی است و موضوعیت ندارد و کمیسیون تلفیق باید این را حل کند.

[کنایه به مدیریت قالیباف بر مجلس /رد کردن بودجه در صحن و برگشت به دولت بدعت جدیدی است]

او ادامه داد: حال دولت باید لایحه بدهد و به عقیده من بی تدبیری آشکاری در این رفت و برگشت بین کمیسیون تلفیق و صحن و تصمیم به ارجاع آن به دولت صورت گرفته است.

تاجگردون تاکید کرد: امروز اگر دولت هزار و یک عیب هم داشته باشد بخاطر کار مجلس زبانش دراز است و می گوید، مردم می خواهم کاری کنم ولی مجلس نمی‌گذارد. به عقیده من مجلس در این رفتارها و کارشکنی ها اشتباه بزرگی کرد چون این رفتار سر جمع مردم را ناامید می کند و دلسرد خواهد کرد .

نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: نوع مدیریت مجلس یازدهم و دهم تفاوتی از زمین تا اسمان دارد ولی به هر حال این افراد منتخبین مردم هستند و ارزیابی توانایی آنها کار من نیست. اگر توان مجلس ضعیف باشد می توان با مدیریتی خوب آن را قوی تر کرد ولی این نوع مدیریت حتی تخصص حداقلی مجلس را هم ضعیف تر نشان می‌دهد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.