سید مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با استناد به بند ۴ و بند ۱۱ آئین نامه داخلی مجلس گفت: حفظ انتظام مجلس و جلسات به عهده هیئت رئیسه است. همکاری نطقی دارد حال یا اضطراری است و یا نطق ۷ دقیقه‌ای. چندین نفر بلند می‌شوند و در گوشه و کنار مجلس جمع می‌شوند. نماینده‌ هم شق القمر نکرده است. اتفاق خاصی هم نیفتاده است. چرا باید سیل جمعیت بناطق را ببوسند و با هم دست بدهند؟

وی با اشاره به ضرورت حفظ پروتکل‌های بهداشتی و نظم مجلس گفت: به لطف خدا همه‌گیری کرونا هم هست، پس بهتر است این کار صورت نگیرد. این فرآیند یک دقیقه وقت مجلس را می‌گیرد. آیا مردمی که این صحنه را تلویزیون می‌بینند، به ما نمی‌خندند؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تذکرش با بیان اینکه هیئت رئیسه موظف به حفظ شأن مجلس است، گفت: طبق گفته تفریغ و دیوان محاسبات، رئیس جمهور در بودجه‌های سالانه، ۶۰ تا ۸۰ درصد انحراف از قانون داشته‌اند. یعنی ما هزینه برای تصویب قانون صرف می‌کنیم اما دولت آن را رعایت نمی‌کند.

[تذکر کرونایی ذوالنوری به نمایندگان: ناطقان را نبوسید/ شق القمر که نکرده اند]

 علی نیکزاد در پاسخ به تذکر مجتبی ذوالنوری مبنی ممنوعیت دست بوسی نمایندگان با ناطقان جلسه علنی گفت: تذکر شما وارد است. این دست بوسی غلط در مجلس قبلی گذاشته شد. این مسئله در هیئت رئیسه مجلس هم مطرح شده است. از همه نمایندگان استدعا می‌کنیم که دیگر این کار را انجام ندهند چرا که واقعا وقت مجلس را می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.