جان کربی چهارشنبه شب در گفت و گو با شبکه الجزیره قطر بیان کرد: بایدن خواهان بازنگری در میزان مشارکت آمریکا در حمایت از عملیات تهاجمی عربستان در یمن است.

وی افزود: یمن در حال حاضر گرفتار بزرگترین فاجعه انسانی جهان است و ما از این مسأله آگاه هستیم. حمایت از شرکا باید با منافع و ارزش‌های آمریکا همخوانی داشته باشد.

سخنگوی پنتاگون همچنین در خصوص سفر اخیر «کنت مک کنزی» به عربستان سعودی اظهار داشت: سفر فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به عربستان ارتباطی با احداث پایگاه‌های نظامی دایمی در این کشور نداشت.

کربی در خصوص خروج ناو هواپیما بر آمریکا از خلیج فارس نیز ادامه داد: خروج ناو نیمیتز از حوزه فرماندهی مرکزی یک اقدام معمول در ناوگان نیروی دریایی آمریکا است.

او همچنین اشاره کرد: ما به تعهدات امنیتی خود در قبال شرکای خود در منطقه و منافع امنیتی خود متعهد هستیم.

سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم برای دفاع از منافع خود در خاورمیانه، گزینه‌هایی را به رییس جمهوری آمریکا ارائه کنیم.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به ناو هواپیمابر نیمیتز و پنج هزار خدمه آن دستور داده به بندر میزبان این ناو در برمرتون واشنگتن بازگردد.

مقام‌های عالی وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که روز یکشنبه گذشته به ناو نیمیتز دستور داده شد تا بعد از انجام یک ماموریت ۱۰ ماهه، منطقه را ترک کند و به خانه بازگردد.

دستیاران بایدن بلافاصله بعد از آغاز دولت جدید آمریکا گفته‌اند ارزیابی آنها این است که وقت بازگرداندن ناو هواپیمابر نیمیتز فرا رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.