دروغ بزرگ نماینده آمریکایی لو رفت

«الکساندریا اوکازیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا روزهای پس از حمله به ساختمان اصلی کنگره، بارها از بیم از دست دادن جانش در این حادثه سخن گفته بود.

با این حال، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز» کورتز روز حمله به کنگره در دفتر کار خود و در ساختمانی دور از ساختمان اصلی کنگره به سر می‌برده است.

اظهارات این نماینده دموکرات آمریکایی از روز پس از حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره در میان تیترهای اصلی روزنامه‌های آمریکایی بود.

کورتز اولین بار پس از این حادثه در پیامی ویدئویی گفت: «نمی‌دانستم آن روز جان سالم به در می‌بردم یا نه». وی چند روز بعد نیز گفت: «می‌توانم اینطور بگویم به جایی رسیدم که فکر می‌کردم قرار است بمیرم».

او اخیراً بار دیگر توضیح داد که چگونه پشت در سرویس بهداشتی مخفی شده بود و در این خصوص گفت: «فکر می‌کردم قرار است بمیرم. در تمام عمرم هیچ وقت تا این اندازه ساکت و بی‌صدا نبودم».

روز چهارشنبه یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره که دفتر کارش تنها دو اتاق با دفتر کورتز فاصله دارد بیان داشت شورشی‌ها هرگز به آن بخش از مجموعه کنگره (ساختمان کــَنِن) حمله نکردند.

عدم حضور کورتز در ساختمان اصلی کنگره و محل حمله هواداران ترامپ، درحالی که بارها با آب و تاب از بیم جانش در این حادثه صحبت کرده بود، انتقادات شدیدی را به همراه داشته است.

کورتز در دفاع از اظهاراتش، این انتقادها را «دستکاری حقایق» توصیف کرد و گفت حمله به کل مجموعه کنگره صورت گرفت و عده‌ای تلاش کردند به ساختمان‌هایی که دفاتر نمایندگان در آن قرار داشت نفوذ کنند و بمب‌هایی نیز در مجاورت این دفاتر کار گذاشته شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.