زالی: کمبود تخت برای مبتلایان به کرونا نداریم

علیرضا زالی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اقدامات مدافعان سلامت در شهرستان پردیس به خبرنگاران توضیح داد: نگرانی در زمینه کمبود تخت بیمارستان نداریم مگر اینکه مردم قضیه را ساده بگیرند و به سمتی برویم که جمعیت فراوان تری مبتلا شوند؛ فراموش نکنید ناوگان بیمارستانی ما در تهران هم برای خدمت رسانی سقف خاصی دارد.

وی ادامه داد: با این وجود با تامین منابع مورد نیاز و نیروی انسانی، آمادگی افزودن ۲ هزار و ۵۰۰ تخت جدید را در اسرع وقت داریم.

پردیس ۱۰ روز بدون فوتی کرونا

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران درباره وضعیت کرونایی شهرستان پردیس نیز گفت: آمار ابتلا به این ویروس در شهرستان پردیس ۱.۳ درصد اعلام شده که نشان از کنترل خوب بیماری در پردیس است.

وی ادامه داد: گزارش های خوبی از سوی مسئولان پردیس درباره کنترل ویروس ارائه شد که بر این اساس طی ۱۰ روز گذشته فوتی کرونایی نداشتند و وضعیت کنونی این شهرستان آبی و کاملا کم خطر است.

به گفته زالی، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در پردیس برغم نداشتن بیمارستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان تهران کمتر است که این موضوع جای تقدیر دارد اما از یاد نبریم که در شرایط همه گیری کرونا نبود بیمارستان یک مشکل کاملا جدی ات.

وی افزود: بیمارستان پردیس با همت مسئولان و خیران در شرف راه اندازی است و باید هر چه سریعتر این بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود تا نقصی در این زمنیه نداشته باشیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه در حدود ۷۵ درصد از جمعیت شهرستان پردیس غربالگری کرونا شدند، گفت: با وجود ناهمگونی جمعیتی و جغرافیایی شهرستان پردیس در حدود ۲ هزار و ۳۷۰ مورد رهگیری مستقیم و حضوری توسط مدافعان سلامت اجرا شده و بررسی ۲۵ درصد باقی مانده هم با قوت و شدت انجام شود.

زالی خاطرنشان کرد: انجام یک هزار و ۸۰۰ تست سریع و یک هزار و ۱۰۰ تست پی. سی. آر نشان دهنده افزایش توان تست گیری در مجموعه شهرستان پردیس است.

شهرستان پردیس با جمعیتی  در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.