درخواست سوریه از شورای امنیت

به گزارش سانا، وزارت امور خارجه سوریه مجددا از شورای امنیت خواست تا به مسئولیت‌های خود در چارچوب منشور سازمان ملل متحد عمل کند و به صلح و امنیت بین المللی احترام بگذارد و تدابیر قاطع و فوری برای توقف تجاوزات جنایتکارانه و تروریستی مستمر رژیم صهیونیستی علیه سوریه را اتخاذ کند.

در پیام وزارت امور خارجه سوریه به دبیر کل سارمان ملل و رئیس شورای امنیت آمده است: دقیقا در ساعت ۲۲:۴۲ دیشب، رژیم صهیونیستی حملات هوایی را از سمت جولان اشغالی سوری انجام داد و با استفاده از تعدادی موشک به اهدافی در جنوب کشور حمله کرد.

وزارت خارجه سوریه در پایان این پیام گفت: سوریه از شورای امنیت نیز خواست تا مسئولیت این اقدامات تروریستی و جنایتکارانه در حق مردم سوریه را متوجه اسرائیل بداند و این رژیم را به احترام به قطعنامه‌های شورای امنیت و مهمترین آن قطعنامه‌های شماره ۲۴۲،۳۳۸ ، ۳۵۰ ،۴۹۷ و تمام قطعنامه‌های مربوط به مبارزه با تروریسم ملزم کند.

وزارت خارجه سوریه پیش تر در نامه‌هایی جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت، سکوت جامعه جهانی در برابر حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به استان حماه را که باعث کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور شد، محکوم کرده بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب به مناطقی از جنوب سوریه حمله کردند که پدافند هوایی ارتش سوریه توانست تعدادی از موشک‌های شلیک شده را منهدم کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.