واکنش دولت نجات ملی به ادعای بایدن درباره جنگ یمن

وزیر امور خارجه دولت نجات یمن از ادعای آمریکا مبنی بر اعلام توقف حمایت‌های این کشور از جنگ عربستان سعودی علیه یمن استقبال کرد.

شبکه المسیره به نقل «هشام شرف» پنجشنبه‌شب گزارش داد: «ما در دولت نجات ملی یمن از هرگونه تلاش آمریکایی برای توقف جنگ خصمانه و بی‌ثمر و لغو محاصره این کشور استقبال می‌کنیم».

وزارت خارجه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا عصر پنج‌شنبه مدعی شد واشنگتن قصد دارد حمایت از عملیات‌های تهاجمی در یمن را متوقف کند.

دقایقی پیش نیز جو بایدن در یک سخنرانی خود با انتقاد از اوضاع انسانی در یمن ادعا کرد که دولت او تلاش دارد جنگ در این کشور را متوقف کنند و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش‌بس در یمن اقدام کند.

بایدن گفت: «جنگ علیه یمن باید متوقف شود و ما همه‌ حمایت‌های خود از عملیات‌های تهاجمی در آنجا را متوقف می‌کنیم».

ادعای دولت بایدن مبنی بر تلاش برای توقف جنگ در یمن که تا کمتر از دو ماه دیگر وارد هفتمین سال خود خواهد شد، در حالی است که این جنگ با چراغ سبز دولت باراک اوباما که بایدن  معاون او بوده، آغاز شد.

دولت سابق ‌آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در جنگ شش ساله ائتلاف عربستان سودی علیه یمن حمایت نامحدودی از فروش تسلیحات مدرن گرفته تا ارائه کمک‌های مستشاری و اطلاعاتی به این ائتلاف ارائه کرده است که در نتیجه آن، ۱۶۸۰۲ یمنی جان‌باخته‌اند که ۳۷۵۳ نفر آنها کودک هستند.

همچنین میانگین جمعیت زیر خط فقر به ۸۵ درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف، ۲۰ میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی در رنج هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.