واکنش صنعا به ادعاهای بایدن: فریب حرف را نمی‌خوریم

عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به خبر حاکی از تصمیم آمریکا برای توقف حمایت از عملیات‌های تهاجمی علیه یمن تاکید کرد که یمنی‌ها فریب این ادعاها را در هیچ شکل آن نمی‌خورند.

«محمد علی الحوثی» شامگاه پنجشنبه در صفحه کاربری خود در توییتر گفت: «هر اقدامی که به محاصره یمن پایان ندهد، مورد توجه نخواهد بود.»

وی افزود: «ما جزو کسانی نیستیم که حرف‌ها به هر شکلی که بیان شوند فریب بخوریم.»

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت این کشور از عملیات‌های تهاجمی در یمن را متوقف می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته این تصمیم در راستای وعده‌های جو بایدن برای پایان دادن به جنگ چند ساله در یمن است که باعث گسترش فقر، بیکاری و بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی شده است.

منابع خبری همچنین گزارش داده‌اند بایدن قصد دارد «تیموثی لندرکینگ»، از مقام‌های وزارت خارجه دولت «دونالد ترامپ» را به عنوان سفیر جدید آمریکا در یمن معرفی کند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۰ درصد جمعیت یمن نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.