انتقاد امام جمعه رشت از زد و بندهای سیاسی/ امام جمعه بروجرد: مذاکره با طالبان براساس مصلحت نظام صورت گرفته است

 امروز نماز جمعه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و ائمه ‌جمعه در برخی شهرها در جمع نمازگزاران خطبه‌های خود را ایراد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد با تاکید بر ضرورت شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: متأسفانه کلیات طرح شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی همانند مجلس قبلی رأی نیاورد که تنها ۳ رأی کم آورد. از ۱۵۳ نماینده‌ای که رأی به شفافیت آرای نمایندگان دادند، تشکر می‌کنم.

او با اشاره به برکات انقلاب اسلامی ایران گفت: در اثر عظمت انقلاب اسلامی، استقلال ملی و نظامی به دست آوردیم. امروز در اوج استقلال نظامی قرار داریم و باید به استقلال اقتصادی فکری کنیم. از نظر استقلال فرهنگی به اوج رسیدیم و جمهوری اسلامی بر معنویت افراد تأثیرگذار بود. مقایسه آثار تولیدات علمی ایران قبل و بعد انقلاب نشانگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

آل هاشم سپس در خصوص جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا نیز اظهار داشت: ترامپ از برجام خارج شد و هزینه آن را برای خود و حزبش خرید و کار بایدن را راحت کرد. بایدن نه تحریم جدیدی می‌تواند وضع کند که هزینه داشته باشد و نه علاقه‌ای برای رفع تحریم دارد.  بهترین کار برای بایدن بازی با تحریم است که ایران را در انتظار بگذارد تا با منت اندکی امتیاز داده و به برجام برگردد تا برجام های دیگری را با شروط مطرح کند. باید از مسئولین کشور صدای واحد شنیده شود و کسی حق ندارد علامت وادادگی و ضعف به دشمن بدهد.

امام جمعه تبریز در خصوص برجام و مذاکره با آمریکا نیز گفت: طبق فرموده رهبر انقلاب، برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه منجر به رفع تحریم شود. اگر آمریکا تحریم‌ها را بردارد، برجام تداوم دارد و مذاکرات فقط و فقط بر سر مسائل هسته‌ای با ۶ کشور می‌تواند باشد و مذاکره دوجانبه مفهومی ندارد.

 

مسئولان هر چه توان دارند برای خدمت به مردم صرف کنند

 

 امام جمعه بجنورد گفت:  امام خمینی مردم را ولی نعمت انقلاب دانست لذا مسئولان هر چه توان دارند باید برای خدمت به مردم در میان بگذارند.

مهر نوشت: حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب مردمی بودن آن است به طوری که امام راحل در ابتدای ورود خود به کشور مردم را پشتیبان حکومت دانست.

او با اشاره به اینکه بنی صدر اعتقادی به نیروهای مردمی و بسیج در جنگ نداشت، افزود: اما با ورود مردم به جنگ کشور توانست در مقابل دشمن ایستادگی کند و پیروز شود.به همین دلیل است که مردم نظام را از خودشان می‌دانند و پای آن ایستاده‌اند.

حجت الاسلام نوری افزود: به این دلایل است که امام خمینی مردم را ولی نعمت انقلاب دانست لذا مسئولان هر چه توان دارند باید برای خدمت به مردم در میان بگذارند.

امام جمعه بجنورد برگزاری انتخابات متعدد را دیگر دستاورد انقلاب دانست و گفت: مردم در انتخابات به صورت آزادانه شرکت می‌کنند و انتخابات به همواره به صورت سالم برگزار شده در حالی که در دوره پهلوی شرایط به گونه دیگری بود.

 

چرا مردم از مسئولان مطالبه نمی کنند

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته آئین سیاسی ، عبادی نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این شهر افزود : وظیفه مردم کشور است تا این انقلاب پاک را به دستان توانای نسل جدید بسپارند.

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه دهه فجر و ۲۲ بهمن از ایام الهی است ، گفت: شاه پدر و شاه پسر عروسک های خیمه شب بازی انگلیسی ها بودند و انقلاب اسلامی برای ملت ایران عزت به ارمغان آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در موضوع برجام به سخنان ناپخته رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر حضور عربستان در نشست های احتمالی برجام اشاره کرد و گفت: گویا رئیس جمهوری جدید آمریکا علاقه ای به پدر و پسر عربستان ندارد و اینک سران این کشور درمانده شده وبه فرانسه دل سپرده اند؛ هرچند ما به هیچ نشست برجامی اعتقاد نداریم.

پیروزی انقلاب اسلامی پاک ترین و روشن ترین حادثه تاریخی کشور است

او با بیان اینکه وضعیت این استان گاه از استان های دور افتاده نیز محروم تر مانده ، گفت: بخشی از نابسامانی های استان ناشی از زد و بند های سیاسی است.

امام جمعه رشت در بخشی دیگری از خطبه های امروز نابسامانی های گیلان را متوجه پایتخت نشینان دانست و افزود: امیدواریم سفر رئیس قوه قضائیه منشا برکات شود. 

او با بیان اینکه در مسائل بیمارستانی آخرین رتبه را داریم ،گفت: چرا مردم از مسئولان مطالبه نمی کنند.

مردم باید به افراد متوکل به خدا و عاقبت‌نگر رای دهند

امام‌جمعه موقت یزد با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و علمی به عنوان یک نظام مستقل سیاسی گفت: دل بستن به تغییرات و تحولات سیاسی در آمریکا اشتباه است، زیرا هیچکدام از جریان های سیاسی این کشور در صدد تغییر رویکرد نسبت به جمهوری اسلامی نیستند.

ایرنا نوشت: آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با تبریک دهه فجر افزود: کسی به غیر از خدا یار و یاورما نیست و تکیه به دشمنان دردی را داو نمی‌کند و باید فقط با کار و برنامه‌ریزی خود بر مشکلات غلبه کنیم.

وی افزود: اروپای و آمریکای به دنبال منافع خود هستند، هرچند برخی افراد خیال می‌کنند تغییر افراد در آمریکا می‌تواند به نفع ما باشد و در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب ثابت شده آنها به فکر ایران نیستند، بلکه دنبال منافع خودشان هستند.

مدرسی یادآور شد: در بسیاری از صنایع و انرژی هسته‌ای که دشمن تلاش می‌کرد به آن نرسیم به حول و قوه الهی با تکیه به نیروهای داخلی به قدرت و عظمت بی‌بدیل رسیده ایم ولی دشمن به دنبال ضربه زدن است و باید به رغم توطئه‌ها این دستاوردهای بزرگ حفظ شود. این برکات همه به خاطر ایستادگی مردم و تکیه به اصول بدست آمده که باید برای مردم و نسل جوان تبیین شود و نباید کسی این ثمرات را به اسم خود تمام کند.

عضو فقهای شورای نگهبان در خصوص  انتخابات سال آینده نیز با تشریح اهمیت این انتخابات، گفت: باید از گذشتگان درس عبرت گرفت و مواظب بود که هیچگاه از مسیر حق و حقیقت غفلت نکنیم و همواره از نظام دفاع کنیم. مردم باید به افراد متوکل به خدا و عاقبت‌نگر رای دهند، هرچند تبلیغات دشمنان همواره به دنبال انحراف افکار عمومی است و کار خود را در این ارتباط از قبل آغاز کرده اند.

مردم برای رسیدن به عزت و آزادی انقلاب کردند

 حجت الاسلام جواد طاهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان اظهارداشت: امام(ره) عدم اطاعت از کفار را سرلوحه کار خود قرار داد و عامل موفقیت او نیز همین امر بود به طور مثال هنگام حکومت نظامی شاه ایشان حکومت نظامی را لغو کرد و اگر این سد شکسته نمی‌شد معلوم نبود پیروزی انقلاب با چه خون‌هایی مواجه شود.

ایرنا نوشت: امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: هم‌اینک نیز با سه جبهه روبرو هستیم عده‌ای شیفته غرب که به دنبال روش لیبرال دموکراسی و آمریکای پیر و خسته هستند، جریان دوم افراد انقلابی که خسته شده‌اند و توان جنگیدن را ندارند و جبهه استکبار که برای پیاده‌سازی نوین اسلامی در مقابل انقلاب قرار دارد و از این افراد خسته و ناامید سواستفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه دموکراسی روشی بوده که مردم می‌گویند چه چیز حق و چه چیز ناحق است گفت: این امر غیرثابت است اما ما برای اجرای حق باید به سراغ مردم برویم نه تعیین حق، مردم برای رسیدن به عزت و آزادی انقلاب کردند و این آرمان‌ها از طریق جمهوری اسلامی محقق می‌شود.

امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه دموکراسی معایبی دارد چراکه زمینه‌ساز عوام فریبی می‌شود بیان کرد: افرادی شعارهای غیرعملی می‌دهند و انتظارات غیرمعمول و غیرواقعی می‌آورند و یا غلبه نگاه منطقه‌ای بر منافع ملی اتفاق می‌افتد یعنی کاندیدا بر وزرا فشار آورده و منافع منطقه‌ای را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند اما نظارت جدی یا استصوابی و رشد فرهنگ سیاسی مردم برای شناخت جریانات می‌تواند این معایب را از بین ببرد.

وی افزود: ممنوعیت قانونی توهین علیه اهل سنت، آزادی اهل سنت در تبلیغ مبانی خود، آزادی تدریس فقه مذاهب و حوزه ها، اعطای مدرک علمی به روحانیون اهل سنت و بیمه روحانیت شیعه و سنی، حضور نمایندگان اهل سنت در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی و حمایت از نهضت‌های اسلامی مانند فلسطین یکی از دستاوردهای انقلاب و دنبال کردن عدالت برای همگان است.

ایجاد ارتباط بین نسلی و جلوگیری از شکاف بین نسلی بسیار مهم است

آیت الله علی رضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، افزود: انقلاب اسلامی در درون ایران، منطقه و در سطح بین‌الملل یک پدیده شگفت انگیز، جدید و خارج از معادلات سیاسی و عادی بود.

ایرنا نوشت: عضو فقهای شورای نگهبان رهبری ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران در زمانی رخ داد که تمام اندیشمندان معتقد بودند که دوره دینداری در دنیا به پایان رسیده است.

انتقاد امام جمعه رشت از زد و بندهای سیاسی /واکنش امام جمعه به مذاکره با طالبان؛ چطور با طالبانی که مقابل آمریکا ایستاده مذاکره نکنیم

وی افزود: در زمان وقوع انقلاب تفکر و اندیشه غربی بر تمام ملت ها و کشورها سایه افکنده بود و فردی چنین تصوری نداشت که دین بتواند در عرصه سیاست و حکمرانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گفته اعرافی، ملت ایران با انقلاب خود نشان داد که دین و اسلام زنده است و تمام معادلات ظاهری اندیشمندان غربی باطل است.

امام جمعه قم تاکید کرد: در زمان انقلاب تمام مجاری اقتصادی و سیاسی ایران و سایر کشورهای منطقه در اختیار و سیطره غربی ها بود و کسی فکر نمی کرد یک نهضت دینی در این شرایط روی کار بیاید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ملت ایران سختی های اقتصادی را تحمل می کند اما از موضع شکوهمند خود هرگز عقب نخواهد نشست. مسئولان باید قدردان این ملت باشند و به حواشی و مسائل بی ربط نپردازند و در مسیر رفع آسیب ها و اشکالات موجود گام بردارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کودک و نوجوانی که در فضای خانواده از محبت والدین اشباع نشود آماده کارهای خطرناک برای ارضای این نیاز طبیعی در بیرون از خانه و اجتماع می شود. اگر کودکان در خانه از توجه و احساس مهم بودن سیراب نشوند به دنبال علاقه های کاذب و ویرانگر در کوچه و خیابان خواهند رفت.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری ابراز داشت: ایجاد ارتباط بین نسلی و جلوگیری از شکاف بین نسلی مساله بسیار مهمی است که باید توسط تمام اعضای جامعه دنبال شود.

چرا با طالبان مذاکره نکنیم 

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های این هفته نمازجمعه بروجرد افزود: در مرداد ماه سال ۷۷ اعلام شد که طالبان با حمله به کنسولگری ایران در افغانستان خبرنگار حبرگزاری جمهوری اسلامی و دیپلمات های ایرانی را در مزارشریف افغانستان به شهادت رسانده است.

وی اظهار داشت: طالبان آن زمان مسوولیت این جنایت را برعهده نگرفت و اعلام کرد که کار سپاه سحابه که مقر انها در پاکستان و افکار داعش دارند بوده است.

امام جمعه بروجرد بیان کرد: طالبان رویکرد خود را تغییر داده و فعالیت سیاسی انجام می دهد و اکنون ۵۰ درصد افغانستان در دست است و در مقابل آمریکا، داعش و القاعده ایستادگی می کند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: چطور با طالبانی که مقابل آمریکا ایستاده مذاکره نکنیم بعد برخی حاضرند با آمریکایی که هزاران مصیبت برمردم وارد کرده و سردارانی همچون سلیمانی را به شهادت می رساند مذاکره کنیم.

وی با اشاره به موضوع برجام گفت: دنیا حرف غیرمنطقی از مسوولان ایران نمی شنود و می گویند ما که از برجام خارج نشده ایم، آمریکا خارج شده و باید برگردد.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: برگشت آمریکا باید به معنی لغو تحریمها باشد نه مذاکره، زیرا مذاکره انجام و تصمیمات گرفته شده و امریکا که خارج شده باید تحریمها را لغو کند و این حرف منطقی مسوولان ایران و مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام حسینی ۲۲ بهمن را بزرگترین و شیرین ترین روز ملت ایران دانست و  یادآور شد: رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی در این روز سقوط کرد و مردم به پشتوانه ورود امام در تظاهرات و اهداف قیامشان جدی تر و مصمم تر گام برداشتند.

وی با اشازه به مشکلات اقتصادی حاکم برجامعه گفت: با نزدیک شدن به ایام عید و پایان سال از مسوولان انتظار داریم با نظارت بیشتر بر قیمتها و کنترل بازار از هرگونه سواستفاده و گرانفروشی جلوگیری نمایند.

خطیب جمعه بروجرد تاکید کرد: خطر انتشار کرونا همچون گذشته جدی بوده و نباید با عادی انگاری و باز شدن تالارها شاهد برپایی مراسم با جمعیت انبوه باشیم.

وی از عدم توجه برخی ورزشکاران به پروتکلهای بهداشتی در مسابقات فوتبال انتقاد کرد و گفت: این قشر الگوی جوانان هستند، باید با رعایت پروتکل ها در حفظ سلامت خود و جامعه تلاش کنند.امام جمعه بروجرد: مذاکره با طالبان براساس مصلحت نظام صورت گرفته است

امام جمعه بروجرد: مذاکره با طالبان براساس مصلحت نظام صورت گرفته است

 امام جمعه بروجرد گفت: مذاکره ایران با طالبان با حضور مسوولان افغانستان و براساس مصلحت نظام صورت گرفته زیرا طالبان در اداره کشور افغان سهیم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.