آلمان سفیر روسیه را به وزارت خارجه فراخواند

به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، مناقشات بین اتحادیه اروپا و روسیه درباره دستگیری "آلکسی ناوالنی"، منتقد کرملین بالا گرفته است.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه طی بیانیه‌ای 3 دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی را که در تظاهرات غیرقانونی در حمایت از آلکسی ناوالنی حضور داشته‌اند را «عنصر نامطلوب» خواند و از اخراج آنها از خاک روسیه خبر داد.

در بیانیه وزرات خارجه روسیه در خصوص اخراج این دیپلمات‌ها تصریح شده است: «طرف روسی انتظار دارد که در آینده نمایندگی‌های دیپلماتیک پادشاهی سوئد، جمهوری لهستان و جمهوری فدرال آلمان و کارکنان آنها از هنجارها و قوانین بین‌المللی به‌طور کامل تبعیت کنند.»

آنگلا مرکل تصمیم دولت روسیه مبنی بر اخراج 3 دیپلمات اروپایی را محکوم کرد و آن را تصمیمی «غیرقابل توجیه» و »گامی در راستای دور شدن از حاکمیت قانون» خواند.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم این اقدام روسیه را موجب آسیب رسیدن به مناسبات روسیه و اروپا دانسته و تاکید کرد: اگر روسیه این تصمیم خود را مورد بازنگری قرار ندهد این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

در همین راستا سفیر روسیه در آلمان هم به وزارت امور خارجه فراخوانده شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

"جوزف بورل"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اخراج سه دیپلمات اروپایی از طرف روسیه را در حالی که وی در سفر به مسکو با وزیر امور خارجه این کشور دیدار داشت یک توهین آشکار ارزیابی کرده است.

وی این اقدام را شدیدا محکوم کرده و تاکید کرد: این تصمیم باید مورد بازنگری قرار گیرد.

بورل در سفر به مسکو نتوانست هیچ گونه توافقی در مناقشات با روسیه بر سر مسئله ناوالنی به دست آورد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اتحادیه اروپا می خواهد در 22 فوریه در دیدار وزرای امور خارجه این اتحادیه درباره اقدامات احتمالی بعدی علیه روسیه تصمیم گیری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.