«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت که بایدن تصمیم‌گیری درباره تداوم دسترسی ترامپ به اطلاعات مهم را به مقام‌های مرتبط واگذار کرده و انتظار دارد که آنها این دسترسی را قطع کنند.

ساکی بامداد یکشنبه طی بیانیه‌ای که برای روزنامه «واشنگتن‌پست» ارسال کرد، توضیح داد: ‌«رئیس‌جمهور (بایدن) نگرانی خود را درباره اینکه ترامپ هنوز به اطلاعات حساس دسترسی دارد، ابراز کرده است اما به تیم اطلاعاتی خود عمیقاََ اعتماد دارد که اگر ترامپ خواستار گزارش شد، چگونه این اطلاعات مهم به او ارائه شود».

این خبر بعد از آن منتشر شده که بایدن روز جمعه (به وقت محلی) در گفت‌وگو با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت اعتقاد دارد که ترامپ نباید به گزارش‌های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد. وی دلیل خود در این رابطه را «رفتار ناپایدار» ترامپ و همچنین دعوت از هوادارانش برای حمله به ساختمان کنگره عنوان کرد.

به نوشته واشنگتن‌پست، رؤسای جمهور آمریکا طبق عرف، اجازه دریافت گزارش‌های اطلاعاتی دارند اما بایدن معتقد است که ترامپ «یک تهدید» موجودیتی برای ایالات متحده است.

با این حال، دستیاران بایدن به این روزنامه گفتند که او تصمیم‌گیری درباره میزان خطرناک بودن دسترسی ترامپ به گزارش‌های مهم را به تیم اطلاعاتی خود واگذار کرده است.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست چه زمانی درباره تداوم یا قطع دسترسی ترامپ به گزارش‌های اطلاعاتی تصمیم‌گیری می‌شود.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.