پیش بینی بورس امروز یک ‌شنبه 19 بهمن

روز شنبه شاخص‌های بازار نزول کردند و تعداد نمادهایی که افت قیمت داشتند بیشتر از نمادهای با رشد قیمت بودند. از طرف دیگر همچنان سهم معامله‌گران حقیقی از فروش‌ها بیش از سهم آن‌ها از خریدها بود. در سمت تقاضا، ۶۹ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۳۱ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه نیز ۹۴ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۶ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

دیروز رقم خروج پول حقیقی هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان بود و در پایان معاملات شنبه ارزش صف‌های فروش بیش از صف‌های خرید بود و بازار با مازاد عرضه قابل توجهی بسته شد.

تحلیل‌گران بدبین معتقدند که بورس نشانه‌ای از صعود ندارد و با توجه به موج خروج از بازار نمی‌توان در کوتاه مدت به رشد شاخص بورس امیدوار بود. در مقابل تحلیل‌گران خوش‌بین از ایجاد تحولات سیاسی مثبت صحبت می‌کنند، آن‌ها معتقدند اگر شوک سیاسی مثبتی ایجاد شود بورس در وضعیتی است که در میان مدت توان رشد دارد چرا که قیمت‌ها به کف رسیده و گزارش‌های ۹ ماهه گویای بهبود عملکرد شرکت‌ها خصوصا شرکت‌های کامودیتی محور است. اما تمامی این تحلیل ها تا قبل از تصمیم دیشب شورای عالی بورس بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر اولین واکنش شاخص به ۴ فرمان ناخدای بورس بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.