قالیباف وارد مسکو شد

در این سفر سه روزه، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و ابوالفضل عمومی رئیس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، فریدون عباسی رییس کمیسیون انرژی ، سیدجواد ساداتی نژاد رییس کمیسیون کشاورزی، ‌حسین امیرعبدالهیان معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل و بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، قالیباف را همراهی می کنند.

قالیباف در این سفر، علاوه بر تقدیم پیام رهبر معظم انقلاب به دولت مسکو، با همتایان خود در دوما و سنا، مقامات اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی روسیه دیدار ودر خصوص راه های گسترش مناسبات دو کشور در حوزه های گوناگون گفت و گو و تبادل نظر خواهد کرد. 

 حضور و سخنرانی در جمع اندیشمندان اندیشکده های حوزه سیاست خارجی و روابط بین المللی نیز از دیگر برنامه‌های رییس مجلس شورای در مسکو است.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک تهران به مقصد مسکو، به خبرنگاران، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر روابط راهبردی با روسیه تأکید داشته‌اند، گفت: این تأکیدات مستمر، موجب شد اولین سفر خارجی من در جایگاه ریاست مجلس با دعوت رسمی، به روسیه باشد لذا یکی از ویژگی های مهم این سفر این است که حامل پیام مهمی برای دولت روسیه در خصوص مسائل راهبردی هستم.

وی ادامه داد: روابط تهران و مسکو در خصوص مسائل اقتصادی، سیاسی، دفاعی، امنیتی، فناوری، علمی و دانشگاهی بسیار مناسب و خوب است و روابط دو جانبه پارلمان‌های دو کشور خصوصاً کمیسیون عالی مشترک که با ریاست دو رییس مجلس اداره می‌شود، روابط را عمق بخشیده و بسیار تأثیرگذار بوده است.

قالیباف ادامه داد: اشتراکات زیادی بین دو کشور در مسائل منطقه‌ای و جهانی وجود دارد؛ این اشتراکات ما را به سمتی هدایت می‌کند که بتوانیم فرصت‌هایی که در منطقه و جهان وجود دارد را از طریق هماهنگی در چارچوب مشترک جدیدتر و ساختارهای مناسب‌تر به نفع دو کشور در منطقه و حرکت‌ به سمت طرح صلح جهانی پیش ببریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.