حکم اعدام برادرزاده نمر النمر لغو شد

صدی البلد گزارش داد، محمد النمر در توییتر نوشت، در راستای اجرای دستور ملک سلمان، پادشاه عربستان دادگاه کیفری ویژه در ریاض حکم اعدام جوان سعودی به نام علی محمد النمر را لغو کرد و قرار ۱۰ سال حبس را برای او صادر کرد.

النمر افزود: طبق دستور ملک سلمان نهایت ۱۰ سال حبس برای او باید اجرا شود و طبق رای دادگاه فرجام و دادگاه عالی علی النمر بیش از ۹ سال است که در زندان به سر می‌برد و تنها هشت ماه برای تکمیل مدت حبس او باقی مانده است.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از محمد النمر گزارش داد: خانواده و خود من بسیار خوشحالیم و آرزو می‌کنیم تمامی بازداشتی‌ها در کشور آزاد شوند.

سازمان حقوق بشر عربستان آوریل رسما صدور دستور سلطنتی برای لغو حکم اعدام افرادی که در سنین پایین مرتکب جرمی شده‌اند و تعیین مجازات ۱۰ سال حبس برای آنها و سپری کردن این مدت در کانون‌های اصلاح و تربیت را اعلام کرد.

علی النمر ۲۰۱۲ زمانی که ۱۷ ساله بود بازداشت شد جرم او شرکت در تظاهرات منطقه شیعه نشین القطیف در منطقه شرقیه بود. او با اتهاماتی نظیر پیوستن به گروه‌های مجرم و حمله به نیروهای امنیتی روبه‌رو بود.

علی النمر برادرزاده نمر النمر رهبر شیعه برجسته سعودی است که در سال ۲۰۱۶ به اتهامات واهی مربوط به تروریسم و تحریک به آشوب طایفه‌ای و اعتراضات اعدام شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.