اظهارات سرلشکر باقری درباره قدرت نیروی دریایی سپاه در مقابله با آمریکا

سردار سرلشکر محمد باقری روز دوشنبه در آیین الحاق ۳۴۰ فروند شناور به نیروی دریایی سپاه گفت: امنیت منطقه چه به لحاظ تنگه هرمز که محل عبور حدود ۲۰ درصد از انرژی فسیلی جهان است و چه به لحاظ تاسیسات و زیرساخت‌های ارزشمندی که کشور ما در طول دهه‌ها در این سرزمین ایجاد کرده و همچنین امنیت مردم و ساحل‌نشینان عزیز این اهمیت فوق‌العاده قابل توجه است و در جهت امنیت آن باید تلاش چشمگیری صورت گیرد.

وی افزود: بحمدالله نیروی دریایی سپاه در تمامی دوران تشکیل خود تاکنون، توانسته این مسئولیت را به نحو احسن به اجرا بگذارد.  

رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه مولود دفاع مقدس است، افزود: این نیرو در سال ۶۴ و در اوج دفاع مقدس و امر امام راحل بزرگوار نیروی دریایی در سپاه تشکیل شد و از آن روز نبرد خود را با آمریکای حامی صدام ملعون در دریا آغاز کرد و تا امروز روز به روز و لحظه به لحظه در حال رشد و ارتقای توان و آمادگی خود بوده است.

سرلشکر باقری نیروی دریایی سپاه در نبرد با آمریکای حامی صدام ملعون نبرد خود را در دریا آغاز کرد تا امروز، روز به روز و لحظه به لحظه در حال رشد و ارتقای توان و آمادگی خود بوده است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه اتکای نیروی دریایی سپاه به شناور رزمی تندرو فقط تجهیزات نیست، افزود: این نیرو به‌دور از اینکه بخواهد تکرار و تقلید یک نیروی دریایی عمل کند، با در پیش گرفتن راهبردی جدید، رویکردی انقلابی و نامتقارن، روی به سلاح‌ها و تجهیزات جدید آورد.

باقری تصریح کرد: شناور تندرو یک فرهنگ است و عامل اصلی تحرک و کارآمدی آن انسان مومن، شجاع و ایثارگری است که اگر آن انسان این ویژگی‌ها را نداشته باشد این شناور هیچگونه کارآمدی نخواهد داشت.

اظهارات سرلشکر باقری درباره قدرت نیروی دریایی سپاه در مقابله با آمریکا

وی ادامه داد: ساختن و به‌کارگیری یک شناور تندرو چیزی نیست که از سایر کشورها بر نیاید اما عاملی که این شناور کوچک را به قدرت بی‌بدیل تبدیل می‌کند آن انسان شایسته‌ای است که در این شناور عهده‌دار دفاع و تهاجم به دشمن می‌شود.

رییس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: شهید مهدوی‌ها و امثال آنها و شهید رودکی‌ها که این صحنه را فرماندهی کردند و شهیدان زنده‌ای که امروز این نیروی قهرمان را فرماندهی می‌کنند در کنار رزمندگان و ایثارگران‌ خود می‌توانند از این وسیله یک عامل بی‌نظیر در نبرد دریایی را ایجاد کنند و به‌کار گیرند.

باقری عنوان کرد: شناور تندرو با ویژگی‌هایی مانند چابکی، قدرت مانور بالا، قدرت آتش بالا، رادارگریزی تا حد ممکن و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، نقش بی‌بدیلی در صحنه دریا بر عهده می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته نیروی دریایی علاوه بر شناور در نبرد موشکی، نبرد و رزم مین، نبرد در زیر سطح و بالای سطح و در تمام ابعاد، در حال رشد و پیشرفت قابل ملاحظه است که به خاطر تمام این نعمات و برکات قدردان و شکرگذار محضر پروردگار عالم هستیم که در دوران اوج تحریم و به‌رغم خواست و تمایل و اراده دشمنان چنین قدرتی را برای رزمندگان ما ایجاد کرده است.

این مراسم با حضور سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری در بندرعباس برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.