نتانیاهو تمام اتهامات فساد را رد کرد

روند رسیدگی به پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر متهمان در این پرونده‌ها، امروز (دوشنبه) در دادگاه قدس اشغالی از سر گرفته شد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، بعد از ورود قضات و شروع جلسه دادگاه، نتانیاهو به جایگاه متهم فراخوانده شد. او سپس تمام اتهامات وارد شده علیه خود را تکذیب کرد.

«بوآز بن‌زور» دادستان این جلسه دادگاه در واکنش به اعلام بی‌گناهی نتانیاهو، گفت: «مسئله درباره قانون اساسی است، ما در برابر نقض قوانین بنیادین قرار گرفته‌ایم».

در ادامه دیگر متهمان و شرکای جرم نتانیاهو در پرونده‌های فساد از جمله «شائول اِلوویچ» مالک مؤسسه رسانه‌ای بِزِک، «آیریس الوویچ» همسر وی و «آرنون موزس» صاحب امتیاز نشریه یدیعوت آحارونوت، برای ارائه دفاعیات خود فراخوانده شدند.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، تمامی متهمان دیگر نیز مانند نتانیاهو، اتهامات وارده را رد کردند.

بعد از حضور کمتر از یک ساعته نتانیاهو در دادگاه، قاضی به او اجازه ترک جلسه را داد. رسیدگی به اتهامات نتانیاهو و جلسه دادگاه با وکلای او ادامه پیدا کرد.

بعد از وقفه چند ماهه در برگزاری جلسات رسیدگی مقدماتی به پرونده‌های فساد نتانیاهو به دلیل شیوع گسترده ویروس «کووید۱۹» در فلسطین اشغالی، این روند امروز (دوشنبه) از سر گرفته شد.

 همزمان با حضور نتانیاهو در جلسه امروز دادگاه، تعداد زیادی از معترضان به عملکرد وی بیرون دادگاه و در خیابان‌های اطراف تجمع و تظاهرات کردند. 

خبرنگاران اسرائیلی گزارش دادند که صدای فریاد «استعفا، استعفا!» معترضان که خواستار کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت هستند در ساختمان دادگاه قدس اشغالی و اتاق جلسه محل حضور نتانیاهو طنین‌انداز شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه وی تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

حضور نتانیاهو در دادگاه، در حالی اتفاق می‌افتد که چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر قرار است در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (مصادف با سوم فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.