سردار وحیدی: رژیم صهیونسیتی بی‌تردید در این قرن از بین خواهد رفت

‌سرتیپ پاسدار احمد وحیدی صبح امروز دوشنبه در اولین همایش نقش و تبیین راهبردهای گام دوم انقلاب در شکل‌دهی ژئوپولتیک قرن پانزدهم که در دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی برگزار شد، اظهار کرد:امروز شاهد تحولات ژئوپولتیک متعددی هستیم و مبارزات ژئوپولتیکی در جهان در منطقه آسیای میانه شکل گرفته است.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی افزود: چین، روسیه و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که در این منطقه بیشترین نقش را دارند. آمریکا و رژیم صهیونسیتی هم به دنبال بازکردن جای پا در منطقه هستند. این تحولات بی‌تردید بر منافع ما تاثیر می‌گذارد همچنان که بر قدرت‌های مختلف و تحولات در دنیا تاثیر می‌گذارد.

 وی اضافه کرد:‌به عنوان مثال ممکن است چین همسایه ما در منطقه شود و از طرف دیگر آمریکا تلاش می‌کند حضور قوی‌تری در منطقه داشته باشد. البته آمریکا در این مورد نسبت به چین از نظر اقتصادی ضعیف‌تر است و چین قدرت بیشتری دارد.

وحیدی با اشاره به تحولات منطقه قفقاز تصریح کرد: برخی کشورها در درگیری‌های اخیر تلاش می‌کردند که پیروزی جمهوری آذربایجان را به نام خود تمام کنند. اما ایران بدون هیچ چشم‌داشتی، حتی از نظر نظامی به جمهوری آذربایجان کمک کرد. برخی کشورها مانند رژیم صهیونسیتی به دنبال این هستند که آذربایجان را وام‌دار خود نشان بدهند که از این قضیه استفاده کنند.‌خوشحالیم که سرزمین‌ها به صاحبان اصلی خود رسید ولی باید مراقب سوء استفاده برخی کشورها از این قضیه بود.

وزیر پیشین دفاع  در ادامه به تحولات دریای سرخ اشاره کرد و افزود: دریای سرخ امروز تبدیل به حوزه جدید با تحولات جدید شده است. عربستان با طراحی شهر نئوم به دنبال نقش‌آفرینی در منطقه دریای سرخ است.

وحیدی ادامه داد: ژئوپولتیک خطوط انرژی در منطقه به گونه‌ای طراحی شده که ایران را در حوزه انرژی منزوی کنند. البته در حوزه حمل و نقل هم وضع به همین صورت است. برای نمونه مسیر قطار ترکیه به چین با ۸هزار کیلومتر افتتاح شد اما همین مسیر از داخل ایران ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است. درحال حاضر ایران هم می‌تواند به افغانستان و هم پاکستان انرژی بدهد اما آنها تلاش می‌کنند که از طریق خط لوله تاپی انرژی خود را تأمین کنند که حتی عربستان هم به آنها کمک کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه دریای خزر هم وضع به همین منوال است که باید جایگاه تاریخی ایران حفظ شود. چرا که ایران یکی از بازیگران مهم منطقه خزر است.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با اشاره به وضعیت عراق و سوریه گفت: در این مناطق دشمنان به طور جدی دنبال تجزیه بودند و هستند. در عراق به دنبال بحث استقلال حوزه اقلیم کردستان بودند که این توطئه توسط سردار سلیمانی مهار شد.

سردار وحیدی: رژیم صهیونیستی فرو خواهد پاشید همانطور که مردم تا جلوی منزل نتانیاهو رفتند و وی را داخل زیرزمین کردند

وحیدی ادامه داد:  ایران و ترکیه از استقلال کردستان استقبال نکردند و تنها رژیم صهیونسیتی و آمریکا از این قضیه حمایت کردند. البته این توطئه‌ها تمام نشده و آنها به دنبال کوچک کردن کشورها هستند و از این قضیه به دنبال منافع خود هستند. در ادلب هم اهداف تجزیه طلبانه دنبال می شود. در حال حاضر رژیم صهیونسیتی از طریق خط ساحلی که برای خود کشیده وارد لبنان شده و این نشان دهنده تلاش آنها برای در دست گرفتن منابع انرژی دارد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونسیتی بی‌تردید در این قرن از بین خواهد رفت. بیانیه گام دوم نویدبخش همین تحول است. این رژیم در درون فرو خواهد پاشید. همانطور که مردم تا جلوی منزل نتانیاهو رفتند و وی را داخل زیرزمین کردند. همین امروز با وجود اینکه حدود ۱۷ میلیون مهاجر فلسطینی حضور دارند و رأی‌گیری صورت بگیرد حداقل ۵۰درصد آرا مبنی بر این خواهد بود که حکومت سرزمین‌های اشغالی باید در دست فلسطینی‌ها باشد.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با تاکید بر افول قدرت آمریکا گفت: آمریکا از مرحله ابرقدرتی به قدرت درجه یک و حتی پایین‌تر سقوط می‌کند. آمریکا به شدت دچار ضعف است و قدرت اقناع و تجمیع ملت خود را هم ندارد.

وحیدی خاطرنشان کرد: این دعواهای ژئوپولتیکی در دستور کار جمهوری اسلامی نیست بلکه جمهوری اسلامی به دنبال تمدنی  است که برای بشر سعادت آفرین است و در بیانیه گام دوم به آن اشاره شده و به سمت نظم تمدنی حرکت می‌کند که همه کسانی که برای آزادی مبارزه می‌کنند را بخشی از خود می‌داند. و به همین دلیل پیام ما پیام جهانی است و تحولات ژئوپلتیکی نباید مانع این حرکت شود.

وی تاکید کرد: بیانیه گام دوم دستورالعمل ارزشمند برای ورود به قرن جدید و مسیر نورانی که نیا به تمدن اسلامی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.