گراهام: ترامپ سهم تقصیر خودش را در تاریخ خواهد داشت

هیل گزارش داد، سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام در مصاحبه‌ای با یک برنامه شبکه سی.بی.اس اظهار کرد: "فکر کنم تاریخ درباره مسئولیت ترامپ در اغتشاش در کنگره که منجر به مرگ چند نفر از جمله یک افسر پلیس کنگره شد، قضاوت خواهد کرد" اما اضافه کرد که از نظر او محکوم کردن این رئیس جمهور سابق به خاطر تحریک به اغتشاش کار مجلس سنا نیست.

گراهام گفت: خب منظور من این است که او قرار است در تاریخ به خاطر همه این مسائل جایگاهی داشته باشد اما نکته موضوع این است که ما در کنگره هستیم، ما دادستان نیستیم، استیضاح هرگز قرار نیست که یک پیگرد قضایی باشد.

گراهام در ادامه صحبتهایش گفت: من فکر میکنم که حاضر به گذشتن از این مساله هستم. من حاضر به پایان دادن به محاکمه مربوط به استیضاح هستم چون فکر می‌کنم این به طرزی بارز مغایر با قانون اساسی است.

وی افزود: در ارتباط با دونالد ترامپ، او محبوبترین چهره در حزب جمهوریخواه است. او یک ریاست جمهوری پرتبعات داشت. ششم ژانویه روز بسیار بدی برای آمریکا بود و او سهم تقصیر خودش را در تاریخ خواهد داشت.

این اظهارات گراهام در حالی مطرح شدند که جمهوریخواهان سنا این پیام را فرستاده‌اند که محکوم کردن رئیس جمهور سابق در این مجلس بعید است و نمایندگان زیادی نسبت به مطابقت این اقدام با قانون اساسی اظهار تردید کرده‌اند.

تعدادی از جمهوریخواهان از جمله گراهام از رئیس جمهور سابق از بابت خشونتهای ششم ژاویه انتقاد کرده‌اند. دومین استیضاح دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی در مجلس نمایندگان شاهد رای مثبت ۱۰ تن از نمایندگان جمهوریخواه به نفع متهم ساختن وی از بابت اتهام تحریک به شورش بود.

گراهام به عنوان قانونگذار جمهوریخواه کارولینای جنوبی و یک همپیمان ارشد رئیس جمهور سابق در طول تنها دوره ریاست جمهوری‌اش ماه گذشته میلادی گفت، میراث ترامپ توسط این اغتشاش "لکه دار" شده و این که "اقدامات ترامپ مشکلی بودند" که منجر به این خشونت‌ها شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.