پیام توئیتری قالیباف پس از دیدار با نماینده ویژه پوتین

محمدباقر قالیباف که شب گذشته به روسیه سفر کرد تا پیام رهبر انقلاب را به ولادیمیر پوتین برساند بعد از دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در اولین واکنش در حساب‌ کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «پیام راهبردی رهبر معظم انقلاب که دقایقی پیش تحویل نمایندۀ ویژۀ رئیس جمهور و رئیس دومای روسیه شد، فصل جدیدی در روابط راهبردی ایران و روسیه و نقشۀ راه ⁧‫نگاه به شرق‬⁩ در دیپلماسی کشورمان خواهد بود. ‌همانگونه که وجود ⁧‫ایران قوی‬⁩ به نفع روسیه است، وجود ⁧‫روسیه‬⁩ مقتدر نیز به نفع ایران است.»

دیدار با نماینده ویژه پوتین

درباره جزئیات این دیدار خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت: ویچسلاو والودین بعنوان نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای دریافت پیام کتبی رهبر معظم انقلاب، در آغاز دیدار دوجانبه با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، پیام رهبر انقلاب را دریافت کرد.

قالیباف هنگام تقدیم این پیام به رئیس دومای روسیه با ابلاغ سلام رهبر انقلاب به این کشور، تاکید کرد: همانگونه که وجود ایران مستقل به نفع روسیه است، وجود روسیه مقتدر نیز به نفع ایران است. 

قالیباف با تاکید بر باز تعریف روابط پایدار، دراز مدت و راهبردی میان دو کشور گفت: تغییر و جابه جایی در کاخ سفید در نگاه راهبردی ما به مناسبات تهران – مسکو اثری ندارد. 

وی با اشاره به مداخلات آمریکا در منطقه از جمله در تحولات عراق، سوریه و... تاکید کرد: نقشه های بلند مدت آمریکا به جز ضرر و زیان برای منطقه و به ویژه برای ایران و روسیه اثری ندارد. 

پیام آیت ا... خامنه ای را به دست آقای پوتین خواهم رساند 

در این جلسه همچنین ویچسلاو والودین ضمن اشاره به اهمیت روابط میان دو کشور و با قدردانی از اهتمام ویژه رهبرمعظم انقلاب برای تحکیم و تقویت روابط دوجانبه تاکید کرد: اینجانب مکلف شده ام که پیام رهبر عالی مقام ایران را دریافت  و سریعا به رئیس جمهور منتقل کنم و لذا به محض اتمام این جلسه، پیام آیت ا... خامنه ای را به دست آقای پوتین خواهم رساند.

رئیس دومای روسیه با بیان این که اهمیت ویژه این سفر را به خوبی درک می کنیم گفت: همه تلاش خود را برای این سفر مهم که دارای این پیام مهم هست انجام داده‌ایم. 

وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران به خصوص در شرایط کرونا اظهار داشت: برخی دولت ها از حقوق بشر حرف می زنند اما در این شرایط سخت بحران کرونا سیاست اعمال تحریم را دنبال می کنند و درواقع به جای کمک به درمان بیماری کرونا، کیفیت زندگی مردم را کاهش می دهند. 

والودین تاکید کرد: ایران و روسیه برای غلبه بر چالش های منطقه ای و جهانی باید همگرایی خود را همچنان تقویت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.