چمران: برای رأی آوردن دنبال مشارکت پایین نیستیم

مهدی چمران روز دوشنبه در آیین رونمایی از برنامه و نقشه راه «دولت مردمی و تحول گرا» با تبریک ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: طراحی برنامه برای دولت و وزارتخانه‌ها سابقه ای به قدمت انقلاب دارد و حتی تعدادی از اساتید دانشگاه، برنامه ای را در رابطه با این موضوع خدمت امام در پاریس بردند که از این برنامه در تدوین قانون اساسی و برنامه ریزی سیستم کشور استفاده شد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال ۱۴۰۰، مشارکت حداکثری و فعال مردم در انتخابات را یک رکن اساسی عنوان کرد و افزود: هدف  شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در درجه اول مشارکت فعال و هوشمندانه مردم به دور از هیجان و احساسات است تا بعد از انتخابات از انتخاب خود ابراز پیشمانی نکنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی این توهم را مطرح می کنند که ما دنبال مشارکت فعال نیستیم که رای بیاوریم، خاطرنشان کرد: ما دنبال مشارکت هر چه فعال تر اما هوشمندانه و آگاهانه هستیم.

چمران، توانمندی مدیریتی، جهادی، کارا و جوان بودن را از ویژگی های کاندیدای خوب برای انتخابات ها عنوان کرد و گفت: باید به فکر بعد از انتخاب هم بود و لازم است گروهی از افراد متخصص هم نامزد انتخاباتی را همراهی کنند تا به کاندیدا برنامه دهند و ضامن اجرای برنامه های وی بعد از انتخاب باشند و نقش اتاق فکر را برای وی ایفا کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشد و از نتایج مطالعات و تحقیقات متخصصان امور مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهره مند شود.

وی در ادامه خواستار رصد منتخبان مجلس شورای اسلامی، شوراها و ریاست جمهوری بعد از انتخابات شد و افزود: باید رییس جمهوری یا نماینده را بعد ازا انتخاب رصد کنیم تا از مسیر درست خارج نشود و برنامه های وعده داده شده را اجرایی کند.

نایب رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: وقتی کسی نماینده مجلس می شود سرمایه گزاران، وزارتخانه ها و افراد مختلف به وی مراجعه می کنند و درخواست های مختلف دارند که اگر نماینده رصد نشود و به وی کمک فکری داده نشود ممکن است از راه درست منحرف شود.

چمران گفت: کسی که رییس جمهور می‌شود قطعا در همه زمینه ها تخصص ندارد و نیازمند کمک فکری تخصصی در زمینه های مختلف است و باید برای دولت بعدی و منتخب بعدی برنامه ریزی شود تا وقتی زمام امور را به دست گرفت بتواند کارها را به نحو احسنت انجام دهد.

ناظمی اردکانی: آماده ارائه برنامه به دولت آینده هستیم

محمد ناظمی اردکانی دبیر کل جامعه اسلامی مدیران نیز در این همایش به اهمیت برنامه های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و خواستار اجرایی شدن این برنامه ها در همه حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شد.

وی، مشکلات کنونی کشور را ناشی از استفاده نشدن از ظرفیت های مورد اشاره در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: تجربه دفاع مقدس، دستیابی به دانش هسته ای و فضایی، داشتن رتبه برتر جهانی در نانوفناوری، ساخت موشک‌های دوربرد،  کشف سلول های بنیادی و شکست داعش همگی دستاورد مقاومت مردمی و کار جهادی در چهار دهه گذشته هستند.

این فعال اصولگرا در عین حال، کسری بودجه، کاهش فعالیت های علمی به ویژه در حوزه هسته ای، تورم و افزایش اختلاف طبقاتی را نتیجه توجه نکردن به ظرفیت های داخلی عنوان کرد و افزود: باید اعتماد به حاکمیت و دولت و سرمایه اجتماعی کشور را تقویت کنیم.

ناظمی اردکانی با اشاره به تشکیل ۲۲ کارگروه در تشکل جامعه اسلامی مدیران از تلاش این تشکل برای تدوین برنامه ای بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جهت پیاده سازی در دولت آینده خبر داد و افزود: استفاده از منابع طبیعی و انسانی کشور و ظرفیت های داخلی یکی از اصول تدوین این برنامه بوده است.

وی از بازبینی و بررسی برنامه ها در نشست های مجازی با مردم در فضای اینستاگرام خبر داد و گفت: آماده ارائه برنامه به دولت آینده هستیم و چالش های اصلی کشور را بررسی و برای حل آنها راهکار ارائه داده ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.